Mity greckie dla dzieci- wydawnictwo Aksjomat

 Mitologia- muszę przyznać, że nigdy nie byłam jej wielką fanką. Nie potrafiłam zachwycić się opowieściami o wymyślonych bogach i bohaterach i nigdy nie rozumiałam fenomenu tych utworów. Jednak, co dziwne mitologię bardzo dobrze zapamiętałam z lekcji szkolnych. Nawet po tylu latach potrafiłabym streścić niektóre mity i wymienić nazwy bogów. To tylko świadczy o tym, jak mity są głęboko zakorzenione w kulturze, jak często możemy natknąć się na ich ślady chociażby w sztuce czy literaturze.

Moi chłopcy są na mity oczywiście za mali (choć wiem, że są rodzice, którzy wprowadzają je dla kilkulatków). Myślę, że odpowiedni wiek to zdecydowanie powyżej 10 lat. Pamiętam jak sama przeżyłam szok na lekcjach w czwartej klasie, kiedy zaczęliśmy omawiać mitologię i pani nie wyjaśniła nam, że są to opowieści wymyślone. Przez długi czas nie potrafiłam sobie pogodzić mitów z wiarą chrześcijańską i naprawdę czułam się zagubiona. Jeśli więc planujecie zapoznać dzieci z mitologią wcześniej niż zrobi to szkoła, pamiętajcie, aby dobrze wyjaśnić im, o co w tym wszystkim chodzi. 

A jeśli szukacie ładnie wydanej mitologii dla dzieci, to polecam Waszej uwadze książkę z wydawnictwa Aksjomat. 

"Mity greckie dla dzieci" to pięknie wydana książka, dzięki której możecie wprowadzić Wasze dzieci w świat mitologii. Na początku znajduje się tutaj krótki wstęp wyjaśniający czym są mity, gdzie się narodziły i gdzie tkwi ich początek. Następnie znany polski autor utworów dla dzieci- Bogusław Michalec proponuje młodym czytelnikom zapoznanie się z kilkoma najbardziej znanymi mitami greckimi. Jest tu więc opowieść o początku świata i o Zeusie, który był najpotężniejszym z bogów. Następnie możemy przeczytać o narodzinach Ateny- bogini wojny. Dalej znajduje się historia o tym, jak Tezeusz pokonał Minotaura i o niezwykłych przygodach Heraklesa. Na kartach książki spotkamy również Persefonę i jej matkę Demeter, Dedala i Ikara, dzielnego Prometeusza, Syzyfa, Midasza oraz Orfeusza i Eurydykę. Na samym końcu natomiast znajduje się opowieść o Koniu Trojańskim. Łącznie w książce umieszczono 11 najbardziej znanych mitów greckich. 



Mity opisane w książce są napisane bardzo przystępnym dla dzieci językiem. Są dużo prostsze niż tradycyjna mitologia, a jednocześnie zachowują swój niepowtarzalny klimat. Dodatkowo książka ma bogatą, kolorową szatę graficzną. Oczywiście musimy liczyć się z tym, że mity same w sobie są opowieściami dość drastycznymi, dlatego też ja uznałam, że dla moich chłopców jest na nie jeszcze za wcześnie. Natomiast książka zostaje w naszej biblioteczce i za jakiś czas na pewno ją chłopcom zaproponuję. 



"Mity greckie dla dzieci" znajdziecie na stronie wydawnictwa Aksjomat w atrakcyjnej cenie, oraz w dwóch wersjach okładki- w oprawie twardej lub miękkiej- kliknij tutaj. 


 

Komentarze

  1. Ja akurat mitologię lubiłam, pomijałam tylko te makabryczne fragmenty :) One faktycznie nie są dla małych dzieci.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej