Mama czyta: "Ostatni rozdział" Katarzyna Kalista wyd.Czarna Owca

Dzisiaj w cyklu "Mama czyta" mam przyjemność przedstawić kolejną nowość z wydawnictwa Czarna Owca, ale nowość o tyle zaskakującą, że jest to powieść obyczajowa. Wydawnictwo Czarna Owca znałam do tej pory z wciągających thrillerów i ciekawych książek dla dzieci, a tym razem otrzymałam zupełnie inny gatunek literacki. Jeszcze bardziej zaskakujące jest to, że mamy tu do czynienia z tzw. powieścią szkatułkową, czyli powieść w powieści. O co dokładnie chodzi wyjaśniam poniżej. 

Zanim sama sięgnęłam po tę książkę, mignęły mi w Internecie informacje jakoby zawierała ona dwie odrębne historie. Myślałam wtedy, że są to dwa osobne opowiadania zamieszczone pod jednym tytułem, jednak jak się okazało te dwie odrębne historie przeplatają się tutaj, a konkretnie jedna wynika z drugiej. 

Olga to kobieta, która niedawno rozwiodła się z mężem i zaczyna swoje samodzielne życie wolnej kobiety. W międzyczasie kobiecie udało się napisać książkę, która ma być próbą pogodzenia się z przeszłością- przed laty Olga została porzucona przez mężczyznę. Książka ma być dla niej formą terapii. Kiedy dzieło zostaje wydane Olga wysyła jeden egzemplarz swojemu dawnemu kochankowi. Kiedy Ralf zaczyna czytać książkę Olgi, my również poznajemy jej fabułę i tu właśnie zaczyna się druga historia. 

Jej bohaterką jest Ola, młoda tłumaczka literatury niemieckiej, właścicielka księgarni, mama małej Hani i szczęśliwa partnerka Pawła. W opowieści poznajemy przeszłość Oli i początki jej związku z Pawłem, Obserwujemy również aktualne życie kobiety i towarzyszymy jej w przygotowaniach do ślubu. Niestety sielanka zostaje przerwana, kiedy do Oli niespodziewanie odzywa się kochanek sprzed lat, który najpierw uwiódł i rozkochał młodą dziewczynę, a później zostawił bez wyjaśnienia. Mężczyzna nalega, aby Ola spotkała się z nim, gdyż ten chce wyjaśnić jej swoje zachowanie sprzed lat. Czy Olę skusi perspektywa poznania prawdy? I jakie to będzie miało konsekwencje dla jej bliskich? O tym dowiecie się czytając "Germanicusa" powieść napisaną przez Olgę. 

Jeśli chodzi o moje odczucia dotyczące książki, to są one bardzo mieszane. Muszę powiedzieć, że konstrukcja powieści szkatułkowej nieco mnie zmęczyła. Momentami gubiłam się w obydwu historiach. Co prawda książka była ciekawa, szczególnie ta część, której bohaterką jest Ola, czytało się bardzo szybko, ale nie jest to taka książka, jakie lubię czytać. Niemniej książka ma bardzo wysokie opinie w Internecie, więc najlepiej przekonać się na własnej skórze, czy jest właśnie dla Ciebie. 

Kilka informacji o książce:

Autor: Katarzyna Kalista

Wydawnictwo: Czarna Owca

Okładka: miękka

Rok wydania: wrzesień 2020

Liczba stron: 368

Cena: ok 21 zł

Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj


 

Komentarze

  1. Życiowe historię ja lubię. Opis wystarcza mi, aby mnie zainteresowała. Jestem z tych ciekawskich;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej