Lego Duplo i klocki kompatybilne

Jeśli zastanawiasz się czy warto inwestować w Lego Duplo, moja odpowiedź brzmi-tak. Nasza przygoda z tymi klockami zaczęła się jak Filipek miał 2 latka i trwa do teraz (czyli już 2,5 roku). Przez ten czas nagromadziliśmy kilka różnych zestawów, które trzymamy (zmieszane) w wielkiej skrzyni wsuwanej pod łóżko. Od jakiegoś czasu chłopcy bawią się już razem. Kubuś zaczął interesować się klockami kilka miesięcy temu. Jeszcze nie buduje, ale lubi przekładać figurki, wkładać je przez otwierane drzwiczki i jeździć pojazdami.


W naszej kolekcji mamy zarówno oryginalne Lego Duplo, jak i klocki kompatybilne, których jak się okazało jest ogromny wybór. I dziś o tych drugich chciałabym wam napisać. Wypróbowaliśmy trzy rodzaje klocków i naszym numerem 1 są klocki (chyba Włoskie) Unico. Prawdę mówiąc w mojej opinii są one lepsze od Duplo, mają ciekawsze zestawy, a w nich fajniejsze klocki.
Pierwszy zestaw (ogródek z pszczółką Mają) zamówiliśmy na allegro, kosztował coś około 30 zł. Bardzo nam się spodobał, więc po jakimś czasie dokupiliśmy szkołę z serii Maximilian Families. Zakochałam się w tych klockach!


Same klocki są wykonane bardzo dobrze, według mnie ich jakość nie odbiega od Duplo. Figurki są nieco większe od oryginałów, w naszym zestawie były akurat zwierzątka.


Klocki łączą się bez problemu zarówno ze sobą nawzajem, jak i z oryginalnym Duplo. W zasadzie trudno odróżnić które są które.
Jeśli chodzi o zestawy tematyczne z Unico jest ich bardzo dużo. Od klocków podstawowych, poprzez straże, policje, farmy, aż po śliczne domki. Mi najbardziej spodobała się seria Maximilian families. Są też różowe zestawy dedykowane dziewczynkom.


Naszą szkołę zamawiałam na stronie mall.pl, tam znalazłam największy wybór tych klocków.

Drugą firmą, z której mamy dwa zestawy jest Jixin. Są to klocki nieco gorsze jakościowo od oryginalnego Duplo. Nie jest to jednak odczuwalne podczas zabawy. Łączą się bez problemu. Figurki są większe i niestety mają wyciągane nogi, przez co u nas zwykle są kalekami bez nóg;) Zestawy tematyczne są bardzo fajne, my posiadamy policję oraz inżyniera.

Po lewej figurka Jixin, po prawej Lego Duplo.


Bardzo fajne są natomiast pojazdy. Helikopter jest tym najbardziej ulubionym bo działa na baterie, wydaje dźwięki i kręci śmigłem.

Po lewej pojazdy Jixin, po prawej Duplo.


Natomiast trzeci rodzaj klocków, to firma Jdlt. Te klocki są dużo gorsze od Lego Duplo. Trudno się łączą z Lego, wykonane są z cienkiego plastiku. Figurki są kiepskiej jakości, luźne, trudno je ustawić w pionie. Kupiłam jeden zestaw i więcej na pewno nie kupię. Lepiej dopłacić i mieć klocki lepszej jakości.


Podsumowując bardzo polecam klocki Unico oraz Jixin, natomiast Jdlt odradzam.

Poniżej płytki z trzech różnych zestawów- Unico, Duplo, Jixin.



Filip zaczyna już zabawę zwykłymi, małymi Lego, jednak po Duplo i tak sięga prawie codziennie.

Komentarze

  1. Jixin i jdlt mamy wypróbowane i muszę powiedzieć, że byliśmy bardzo rozczarowani.Natomiast pierwszej firmy nie znam...wygląda ciekawie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jdlt są beznadziejne natomiast do Jixin nie mam większych zastrzeżeń. Jakość gorsza od duplo ale ładnie się łączą, chłopcy je lubią.

      Usuń
  2. Korzystamy z duplo. Polecamy także kolejkę z duplo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z Duplo mało miałyśmy doczynienie bo w sumie tylko jeden duży zestaw Córcia posiadała ale podesłałam link do wpisu Siostrze ;-)
    Co do "podróbek" Lego wiem za to na przykładzie tych malutkich że spokojnie można kupować też niektóre tańsze (mamy nawet chińskie) i też są kompatybilne :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tych małych mamy już podróbki chińskie z aliexpress i z Pepco. Mamy też zestaw sluban. Jak dla mnie nie różnią się zbytnio od oryginału.

      Usuń
  4. Kurcze nie wiem jak to jest, kupiłam klocki unico i nie pasują nam do duplo, są minimalnie mniejsze. Duplo mamy są super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie? U nas bez problemu ciężko rozróżnić które są które. A może są różne te unico?

      Usuń
    2. No właśnie strasznie się zdziwiłam. A że kupiłam używane to wystawiłam je na allegro. Pani Aneto czyli te zestawy z serii maximilian families pasują do duplo?

      Usuń
    3. Tak u nas pasują. I te z pszczółka Mają też

      Usuń
    4. Muszą być Unico Plus, wcześniejsze Unico, mimo takiego samego wyglądu, miały inny rozstaw pinów.

      Usuń
  5. Ja ostatnio kupiłam swojemu dziecku nowe zabawki od La millou. Mają naprawdę wiele ciekawych produktów, które warto zamówić dla swojego dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój synek dostał swoje pierwsze Lego Duplo gdy miał trzy lata i do dzisiaj się z nimi nie rozstaje (obecnie ma pięć lat). Ma już sporą kolekcję różnych zestawów. Zawsze po powrocie z przedszkola sięga po swoje klocki i potrafi tak spędzić większość czasu. Codziennie wieczorem siada z tatą w salonie i budują piękne konstrukcje :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Klocki blocki są w pełni kompatybilne z Duplo, ale trochę gorszej jakości. Duplo wygrywa ze wszystkimi, nawet po 8 latach codziennej zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój uwielbia wszystkie wszystkie rodzaje klocków. Oby było ich jak najwęcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Minus podróbek jest taki, że tracą na wartości bardzo szybko a wartość lego potrafi wzrosnąć w czasie

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry i przydatny wszystkim rodzicom temat 👍🙂dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  11. A mam pytanie mam klocki wadera czy lego duplo byłoby kompatybilne z tymi klockami

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej