Robaczki z naszej paczki

Pokażę Wam dziś książeczkę, której na pewno nie znacie. Można by rzec, że jeszcze ciepła, prosto z drukarni, najnowsza pozycja w ofercie wydawnictwa Psychoskok, z którym mam przyjemność współpracować.
"Robaczki z naszej paczki"-prawda, że tytuł brzmi fajnie? A w środku jest jeszcze lepiej.


Ta niepozorna książeczka kryje w sobie treść, która na pewno przypadnie do gustu każdemu dziecku. Znajdziemy tu zbiór zabawnych, wierszowanych historyjek o różnych małych żyjątkach.
Pierwszą bohaterką jest mucha, która bardzo lubi jeść. Nie rozumie tylko dlaczego nie jest mile widzianym gościem. Następnie poznajemy ślimaka, który poszukuje domu, bo zapomniał, że ten dom ma na grzbiecie. Czy można lubić komara? Tego z kolejnego wierszyka na pewno tak. Gąsienica i motyl to bohaterowie kolejnych dwóch historyjek. "Leśne plotki" to wierszyk o tym, jak to wśród owadów ktoś puścił plotkę o tym, że wszyscy mają iść do szkoły, choć wcale nie mają na to ochoty. Jest też opowieść o dwóch pajączkach, o biedronce, o pszczole. Bohaterami ostatniego opowiadania są mrówka i ślimak.

Wszystkie te historyjki napisane są w formie rymowanych wierszyków. Ich treść jest naprawdę fajna i zabawna. Jak dla mnie autor naprawdę ma talent i nie będzie to grzech jeśli powiem, że jego styl pisania przypomina mi Jana Brzechwę (dla mnie absolutny mistrz poezji dziecięcej).  Wiersze dobrze brzmią, rymy są idealnie dobrane. Czasem zdarza się, ze książka jest pięknie wydana, ale treść to tragedia. Niektóre wiersze są po prostu beznadziejne pomimo ładnej oprawy. Tu jest odwrotnie- książka niepozorna, a treść rewelacja. Ja jestem szczerze zachwycona. Mam nadzieję, że jeszcze niejedną książkę tego autora będę miała w swoich rękach.
Dopełnieniem treści są przyjemne, rysowanie ilustracje.
Książeczkę na stronie wydawnictwa możecie znaleźć tutaj

Kilka informacji:
Autor: Adam Cichy
Wydawnictwo: Psychoskok
Liczba stron: 40
Rok wydania: 2015
Oprawa: miękka
Cena: ok 10-11 zł





Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej