Nowa seria komiksów- "Mój pierwszy komiks 5+"

 Dziś jeszcze pozostaniemy w temacie komiksów, bo do zaprezentowania mam całkiem nową serię przeznaczoną tym razem dla najmłodszych czytelników. Uważam, że wciąż na rynku wydawniczym jest mało komiksów dla najmłodszych dzieci, więc każdy nowy tytuł witam z dużą radością, tym bardziej, że moje dzieci komiksy bardzo lubią i chętnie po nie sięgają. Ja oczywiście wolę tradycyjne książki, ale uważam, że dla dzieci komiksy to świetny kompromis, tym bardziej, że coraz więcej powstaje komiksów z mądrym przesłaniem oraz takich, które przemycają w treści elementy edukacyjne. Do takich mądrych komiksów z pewnością można zaliczyć nową serię "Mój pierwszy komiks 5+", którą prezentuję w tym wpisie. Jak wskazuje nazwa serii komiksy te przeznaczone są dla najmłodszych czytelników do czytania samodzielnego lub wspólnie z rodzicami. 

W nowej serii ukazało się kilka tytułów, a w naszej domowej biblioteczce znalazły się dwa z nich. 

"Pan Borsuk i pani Lisica. Spotkanie" to piękna opowieść o życiowych zmianach, akceptacji i tolerancji. Borek i Szperaczek to małe borsuki, które mieszkają tylko z tatą w swojej przytulnej norce. Pewnego dnia w ich norce zjawiają się niespodziewani goście- pani Lisica ze swoją córką Różą. Okazuje się, że norka lisów została zniszczona i pilnie potrzebują one schronienia. Pan Borsuk postanawia więc przyjąć liski do swojej norki. Niestety, ani Borek i Szperaczek, ani Róża nie są tym zachwyceni. Nie potrafią razem się bawić, wciąż się sprzeczają, a zgodni są tylko w jednym- borsuki i lisy nie powinny mieszkać razem. Postanawiają więc wcielić w życie plan, który ma na celu skłócić tatę Borsuków i mamę małej Lisiczki. Ku ich wielkiemu zdziwieniu plan wywołuje zupełnie inny efekt niż ten, którego się spodziewali. 




Moi chłopcy twierdzą, że komiks ten powstał na podstawie telewizyjnej bajki, ale ja nie jestem o tym przekonana. Nigdy nie widziałam takiej animacji. Za to doskonale pamiętam bajkę "Rodzina Rabatków", która jest pierwowzorem  drugiego komiksu, czyli książeczki "Opowieści z Bukowego Lasu. Urodziny". Na kartach tego komiksu możemy spotkać sympatyczne króliczki z rodziny Rabatków, czyli Stokrotka, Koniczynka, Bławatka, Różyczkę, Bratka oraz ciocię Cynię i tatę Narcyza Rabatka. W opowieści tej cała rodzina Rabatków organizuje przyjęcie niespodziankę dla Stokrotka, który ma dziś urodziny. Tymczasem Stokrotek razem z Bławatkiem zajmuje się ogrodem. Niestety Bławatek nie jest zbyt chętny do pracy i bardziej przeszkadza niż pomaga. W dodatku króliczki muszą zmierzyć się z problemem żarłocznego żółwia, który zjada ich plony. Tymczasem reszta króliczków przygotowuje przyjęcie- ciocia Cynia zajmuje się gotowaniem, a tata i małe króliczki szykują urodzinowe prezenty. 





Obydwa komiksy mają absolutnie fantastyczną grafikę. Uwielbiam takie ilustracje i choć jestem dorosła oglądam je z dużą przyjemnością. Moim chłopcom taki styl ilustracji również bardzo odpowiada. Ponieważ komiksy przygotowane są z myślą o najmłodszych czytelnikach mają dość mało tekstu. Przedstawione historie są bardzo sympatyczne, pełne zabawnych perypetii. Dodatkowo komiksy mają twardą okładkę i duży format przez co bardzo ładnie się prezentują i doskonale nadają się na prezent. My jesteśmy nimi zachwyceni. 

Komiksy kupicie na stronie księgarni internetowej Egmont- kliknij tutaj . W serii "Mój pierwszy komiks 5+" znajdziecie również kilka innych tytułów. 



Komentarze

  1. Komiksy to nie moja ulubiona forma, ale chyba muszę się nad tym jeszcze zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiem że sporo osób kocha komiksy fajnie jak dziecko je pozna i polubi, czas z rodzicami bezcenny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie przepadałam za komiksami, ale mają one swoich zwolenników.
    Każda książka przeczytana z dzieckiem to pięknie spędzony czas.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej