Mama czyta: "Zaginieni" Marcel Moss

 Dziś w cyklu "Mama czyta", książka "Zaginieni" Marcela Moss, czyli kolejna nowość wypatrzona w księgarni taniaksiążka.pl . Jest to bardzo wciągający kryminał, z elementami powieści sensacyjnej, który dostarcza czytelnikowi wielu różnych emocji. Otwiera również oczy na fakt, że na świecie jest zło, o którym nawet nie mamy pojęcia i którego ofiarą padają często niewinni, przypadkowi ludzie. 


W powieści tej mamy kilka wątków. Główną osią jest jednak wydarzenie sprzed lat, z 2007 roku. Wtedy to młodziutka Gabriela razem ze swoim chłopakiem Rafałem spędzała weekend pod namiotem, nad jeziorem Białym koło Włodawy. Niestety wspólny wyjazd zakończył się tragicznie- pewnego ranka Rafał zniknął bez śladu. Podejrzenia o zamordowanie chłopaka i ukrycie ciała padają na narkomana Jacka, który od lat znęcał się nad Rafałem. Mężczyzna został uznany za winnego i skazany na kilka lat więzienia. 

Kiedy Jacek wychodzi na wolność zgłasza się do biura detektywistycznego zajmującego się poszukiwaniem osób zaginionych. Zleca zbadanie tej sprawy, ponieważ wierzy, że Rafał ukrywa się i celowo uknuł spisek mający na celu pogrążenie go. Sprawią zajmuje się Ignacy "Igi" Sznyder oraz jego wspólniczka Sandra Milton. Jak się okazuje Sandra ma również własne, prywatne śledztwo- od długiego czasu próbuje odnaleźć swoją porwaną siostrę Lenę. 

Kiedy Sandra udaje się do rodzinnej wsi klienta, aby przeprowadzić śledztwo szybko przekonuje się, że ta sprawa będzie trudniejsza niż myślała. Mieszkańcy nie chcą współpracować, celowo kłamią i ukrywają prawdę. Tymczasem sprawa zaginięcia Rafała okazuje się naprawdę skomplikowana i zamieszanych jest w nią sporo osób. 

Dobrze czytało mi się tą książkę, fabuła mnie wciągnęła. Choć tematyka jest naprawdę trudna- nie dość, że mamy tutaj do czynienia z bardzo przykrymi sytuacjami zaginięć ludzi, to jeszcze w powieści jest dużo przemocy. Są również elementy typowe dla powieści sensacyjnych- pościgi, strzelaniny. Jest to powieść, która dostarcza wielu emocji, ale również przeraża tym, jak dużo przemocy i zła jest wokół nas i jak bardzo nie zdajemy sobie z tego sprawy. 

Polecam książkę czytelnikom, którzy lubią mocne wrażenia i nie boją się trudnych tematów. Zachęcam również do odwiedzenia księgarni taniaksiążka.pl- znajdziecie tam dużo ciekawych nowości


Komentarze

  1. Czytałam tylko jedną książkę Mossa, ale dwie inne już na mnie czekają. Nie wiem tylko, kiedy znajdę dla nich trochę czasu ;)
    Zaginieni bardzo mnie intrygują ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tym autorze słyszałam wiele dobrego, ale jeszcze nie przeczytalam nic z jego twórczości. Myślę, że by mi się podobało - lubię takie klimaty

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej