Mama czyta: "Rezydencja" Laura McHugh

 Nie powinno się oceniać książki po okładce, ale sami przyznacie, że czasem to właśnie okładka sprawia, że sięgamy po dany tytuł. Dokładnie tak miałam, kiedy zobaczyłam książkę "Rezydencja" w księgarni taniaksiążka.pl . Ta okładka przyciągnęła mnie dosłownie jak magnes- od razu spodobał mi się ten tajemniczy dom w tle. A ponieważ uwielbiam książki z zagadkami z przeszłości i starymi, klimatycznymi domami od razu poczułam, że jest to lektura w sam raz dla mnie.


Piękny dom na okładce książki to Arrowood, rodzinna posiadłość Arden. Rezydencja od wielu lat była niezamieszkana i teraz, po śmierci ojca Arden postanawia wrócić do rodzinnego domu. Przed laty opuściła go razem z rodzicami po tragicznym zaginięciu swoich dwóch siostrzyczek. 

Arden nigdy nie pogodziła się z przeszłością i świadomością tego, że dwuletnie bliźniaczki zaginęły, kiedy były pod jej opieką. Choć Arden miała wówczas tylko osiem lat, przez całe życie boryka się z wyrzutami sumienia z powodu nieupilnowania dziewczynek. W dodatku nigdy nie udało się wyjaśnić, kto stał za porwaniem i co stało się z bliźniaczkami. Wszystkie tropy okazywały się fałszywe i nadal nie wiadomo, czy dziewczynki żyją, czy też zostały zamordowane przez porywacza. 

Po odziedziczeniu Arrowood Arden ma nadzieję, że uda jej się wpaść na jakieś nowe tropy w sprawie zaginięcia sióstr. W badaniu sprawy pomaga jej młody detektyw amator, który bada tę sprawę od wielu lat. Arden odnawia również dawne znajomości, w tym ze swoją pierwszą miłością- Benem. Jednak powrót do rodzinnej posiadłości okazuje się trudniejszy niż się wydawało- w każdym miejscu czają się wspomnienia, na jaw wychodzą rodzinne tajemnice, a w domu czuć dziwną, nieprzyjemną atmosferę. W dodatku fakty, które odkrywa Arden okazują się naprawdę przerażające. 

Co tu dużo mówić- nie zawiodłam się na tej książce. Znalazłam tu wszystko to, co uwielbiam- ukryte tajemnice, stopniowo odkrywane rodzinne sekrety, duże emocje, napięcie i niemałe zaskoczenie na sam koniec.  "Rezydencja" to przejmująca, bardzo klimatyczna powieść, od której ciężko się oderwać. Polecam. 



W księgarni taniaksiążka.pl znajdziecie również inne ciekawe nowości.


Komentarze

  1. Oj tak znam to powiedzenie by nie sądzić książki po okładce,ale to właśnie ona czasy decyduje by sięgnąć po daną publikację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka okładką, ale po tytule spodziewałam się jakiegoś romansidła z XIX wieku :D I dziś akurat taki dzień, że bym nim nie pogardziła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ta książka, miło można spędzić czas z taką publikacją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Emocji w tej książce nie brakuje, okładka też trafiona.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej