"Szachy. Mój pierwszy podręcznik"- książka dla początkujących graczy

 Kilka tygodni temu Filip powiedział mi, że bardzo chciałby nauczyć się grać w szachy. Nieco mnie to zdziwiło, bo ani ja ani mąż nie gramy, ale skoro dziecko samo chce, to warto z tego korzystać. Tym bardziej, że szachy kojarzą mi się z rozwijaniem logicznego myślenia i inteligencji. Zakupiliśmy więc szachy i Filip przystąpił do nauki grania. Początkowo korzystał z Internetu, dzięki czemu nauczył się podstaw czyli rozstawienia pionków na szachownicy i ruchów, które mogą wykonywać poszczególne figury. Teraz czas na naukę różnych sztuczek i strategii, w czym pomoże Filipowi książka "Szachy. Mój pierwszy podręcznik". Jest to poradnik dla dzieci, który ukazał się w wydawnictwie Jedność i który wciąga najmłodszych graczy w niesamowity świat szachowych pojedynków. 

Ponieważ jest to "pierwszy podręcznik" na samym początku autorzy zapoznają dzieci z poszczególnymi szachowymi figurami, tłumacząc jakie każda z nich ma właściwości i w jaki sposób może poruszać się po planszy. 


Kiedy dziecko opanuje już te podstawy przy pomocy książki może przejść do zgłębiania technik gry. Pozna tutaj różne ciekawe kombinacje i strategie, które pozwolą mu na efektywną grę, a w konsekwencji na pokonanie przeciwnika. Pozna różne sztuczki, które zaskoczą szachowego partnera i zaprowadzą wprost do zwycięstwa. Przede wszystkim zaś sprawią, że dziecko nabierze wprawy i będzie coraz lepszym graczem. 

Podręcznik napisany jest bardzo przystępnym językiem. Narratorem są tutaj różne szachowe figury, które zwracają się bezpośrednio do czytelnika. Wszystkie opisywane zagadnienia zilustrowane są prostymi rysunkami, które każde dziecko bez problemu zrozumie. To wszystko sprawia, że poradnik ten jest doskonale przystosowany do najmłodszych czytelników. 



Jeśli Wasze dziecko jest zainteresowane nauką gry w szachy, to z pewnością ten podręcznik sprawdzi się doskonale na początek szachowej przygody. Pomoże zrozumieć zasady gry i opanować jej podstawy. Książka jest bardzo ładnie wydana, w twardej oprawie, więc doskonale sprawdzi się również jako prezent. 

"Szachy. Mój pierwszy podręcznik" kupicie tutaj 


 

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej