"Najwybitniejsi Naukowcy"- nowa seria komiksów dla dzieci

 Czy komiksy mogą być jednocześnie książkami edukacyjnymi? Zazwyczaj kojarzą nam się z produktami typowo rozrywkowymi, jednak wydawnictwo Egmont udowadnia nam, że może być inaczej. Jak się okazuje komiks to doskonałe narzędzie do tego, aby przemycić dzieciom nieco wiedzy. Takie połączenie bardzo mi się podoba- dzieciaki bawią się podczas czytania, a jednocześnie dowiadują wielu ważnych rzeczy. Idealnie! 

Oczywiście pisząc ten tekst mam na myśli konkretne komiksy, czyli nową serię "Najwybitniejsi Naukowcy". Są to książeczki o najbardziej znanych naukowcach, którzy przyczynili się do rozwoju nauk przyrodniczych, chemii, fizyki i medycyny. W formie komiksowych opowieści autorzy przybliżyli dzieciom te niezwykłe postacie, pokazując czym każda z nich zasłynęła w świecie nauki. Podczas czytania możemy również prześledzić drogę osobistą i naukową tych naukowców, bo przecież wiadomo, że każdy z nich musiał pokonać wiele trudności, aby osiągnąć sukces. 


Dwa pierwsze komiksy, które ukazały się w serii opowiadają o Karolu Darwinie oraz Marii Skłodowskiej- Curie. Filip w pierwszej kolejności sięgnął po książeczkę o Darwinie i już od pierwszych stron zapałał dużą sympatią do tego naukowca. Charles Darwin bowiem, podobnie jak mój Filip od dziecka uwielbiał wszelkie robaczki, które zbierał i obserwował. Marzył o tym, żeby zostać przyrodnikiem, niestety jego ojciec nie chciał się na to zgodzić. Charles Darwin musiał przebyć długą drogę, aby przekonać tatę, że pisana jest mu kariera naukowa związana z naukami przyrodniczymi. Ojciec w końcu ustąpił i Charles mógł bez przeszkód prowadzić i publikować swoje badania, stając się jednym z najbardziej znanych naukowców na świecie. 



Maria Skłodowska również nie miała łatwo w życiu. Nie dość, że była kobietą, co już na wstępie utrudniało jej karierę naukową, to jeszcze brakowało jej pieniędzy na studia, a później na prowadzenie badań naukowych. Na szczęście dzięki współpracy z Piotrem Curie, z którym jak wiemy związała się również osobiście, mogła prowadzić swoje badania, które doprowadziły ją do wielkich odkryć, a w rezultacie do Nagrody Nobla. 

Mnie osobiście bardzo interesuje postać Marii Skłodowskiej-Curie, więc ogromnie się ciesze, że to właśnie ta postać została przybliżona dzieciom w tej fantastycznej komiksowej serii.




Oprócz opowieści w formie komiksu w każdej książeczce dzieci znajdą dodatkowe elementy. Są to krótkie charakterystyki najważniejszych osób, które były związane z danym naukowcem i które występowały w opowiedzianej historii, rysunki wszystkich postaci w formie szkiców, spis najważniejszych dat oraz krótką notatkę o odkryciach naukowych i ich wpływie na różne dziedziny życia. 



Muszę Wam powiedzieć, że sama przeczytałam te komiksy z dużą przyjemnością. Filip również jest nimi zachwycony. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona tą serią i ogromnie cieszę się, że będą ukazywały się kolejne tytuły. Na pewno po nie sięgniemy, bo to świetny sposób na przyswojenie sobie porządnej porcji wiedzy. Polecam z całego serca! 

Komiksy z serii "Najwybitniejsi Naukowcy" kupicie tutaj 


 

Komentarze

  1. Ogólnie jakoś trudno przekonać mi się do komiksów,ale akurat taka tematyka i forma bardzo mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie fantastyczny pomysł, żeby w komiksach przemycić treści edukacyjne.

      Usuń
  2. Super pomysł na komiks :) trochę przypomina mi to francuskie bajki z serii "Byli sobie..." :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z przyjemnością zapoznałam się z treścią tych komiksów, są naprawdę świetne.

    OdpowiedzUsuń
  4. ta seria bardzo mi się podoba, czekam z niecierpliwością na jej kontynuację :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej