Jak być prawdziwym mężczyzną- książka dla dzieci

 Dziś pokażę Wam książkę, do której muszę przyznać podchodziłam dość sceptycznie. Odrobinę bałam się treści jaką znajdę w środku i z lekką obawą patrzyłam na okładkę, na której pan prezentuje się w różowej sukience. Nie byłam przekonana, czy ta książka aby na pewno będzie zgodna z moimi przekonaniami. Jak się okazało moje obawy były zupełnie bezzasadne, a książka okazała się fantastyczną lekturą zarówno dla mnie, jak i dla moich synów. Jednym słowem- pozytywne zaskoczenie!

Prawdziwy mężczyzna- kto to jest? Przez wieki to określenie nabrało zupełnie innego znaczenia. Dawniej męskość utożsamiana była z siłą fizyczną, często brutalnością, muskularnym ciałem poznaczonym bliznami, co w książce pokazane zostało na przykładzie Wikingów, piratów i Spartan. Czy jednak jest to wzorzec męskości jaki powinniśmy wpajać naszym dzieciom? Całe szczęście nie! Czasy się zmieniły i teraz mężczyzna nie musi walczyć i pokazywać siły, aby być facetem z krwi i kości. 




A więc jak współcześnie powinien zachowywać się prawdziwy mężczyzna? Odpowiedź na to pytanie czeka na dzieci w książce. Mężczyzna powinien być kulturalny i szanować innych. Nie musi obawiać się okazywania uczuć, ma prawo śmiać się, płakać i bać. Ma prawo bronić własnego zdania, ale jednocześnie powinien szanować zdanie innych. Prawdziwy mężczyzna zna słowa proszę, przepraszam i dziękuje i nie boi się ich używać. Może ubierać się tak, jak lubi i interesować się tym czym chce. Może kochać sport, ale może też szaleć za baletem. Może żyć tak, jak chce i po prostu być szczęśliwy. 



Ta książka ma niezwykle ważne przesłanie dla wszystkich małych chłopców! Pokazuje im, że mogą być po prostu sobą i robić to, co lubią i co sprawia im przyjemność. Uświadamia, że nie muszą być jak wszyscy, bo każdy ma prawo do własnego zdania i własnych zainteresowań. 

Na przykładzie moich dzieci mogę Wam powiedzieć, że takie książki są niezwykle potrzebne. W naszym świecie utarło się przekonanie, że chłopiec to musi grać w piłkę, interesować się sportem i szaleć za superbohaterami. A przecież wcale tak nie jest! Mój Filip na przykład zamiast biegania za piłką woli obserwowanie przyrody, superbohaterowie go nie interesują, woli zabawę klockami Lego czy majsterkowanie. I ma do tego pełne prawo! 

Ta książka to doskonały punkt wyjścia do rozmowy z dzieckiem i uświadomienia mu, że ma prawo do tego, aby żyć tak, jak lubi. I odwrotnie- warto również uświadomić naszym dzieciakom, że ich koledzy także mają prawo do własnych zainteresowań i z nikogo nie wolno się śmiać, ani nikogo nie wolno zmuszać, żeby był kimś innym niż chce. 


Ta książka to bardzo inspirująca lektura, którą polecam wszystkim małym chłopcom. Lekko żartobliwa forma i kolorowe zabawne ilustracje spodobają się każdemu dziecku. My jesteśmy zachwyceni i naprawdę szczerze Wam polecamy. 

Książkę kupicie tutaj 


 

Komentarze

  1. Też byłam się tej książki, ale cieszę się z takiej treści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest fantastyczna:) Dla mnie ogromnie fajne zaskoczenie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej