Mama czyta: "Przepowiednia" Christoffer Carlsson wyd.Czarna Owca- kryminał z "Czarnej serii"

 Po kilku lżejszych typowo kobiecych książkach przyszedł u mnie znowu czas na coś mocniejszego. Tym razem sięgnęłam po nowy kryminał ze znanej mi już "Czarnej serii" wydawnictwa Czarna Owca. 


 "Przepowiednia" to książka, której główną osią jest zagadka kryminalna związana ze śmiercią młodej dziewczyny. Lovisa zostaje zamordowana podczas pewnej listopadowej nocy, a następnie dom, w którym przebywa zostaje podpalony. O zbrodnię zostaje oskarżony jej chłopak Edvard Christensson. Mężczyzna zostaje skazany pomimo braku przekonujących dowodów. 

Cała sytuacja wywiera ogromne piętno na kilkuletnim siostrzeńcu Edvarda, Isaku. Chłopiec, który był bardzo mocno przywiązany do wuja nagle zaczyna żyć w przekonaniu, że jego krewny zrobił coś bardzo złego. Mało tego- chłopak uważa, że ciąży nad nim klątwa i on też w przyszłości z pewnością dokona jakiejś zbrodni. 

Tymczasem mijają lata. Edvard odbywa karę więzienia, a Isak z małego chłopca przeistacza się w młodego mężczyznę, który próbuje ułożyć sobie życie. Sytuacja sprzed lat jednak znowu nabiera tempa- policjant, który wtedy zajmował się tą sprawą postanawia jeszcze raz prześledzić bieg wydarzeń i upewnić się, że skazał właściwą osobę. 

"Przepowiednia" to nie jest kryminał, który trzymał mnie w napięciu, jednak pomimo tego książka bardzo mnie wciągnęła i przeczytałam ją w dwa wieczory. Krótkie rozdziały, dużo dialogów i wartka akcja sprawiały, że 500 stron czytało się błyskawicznie. Początkowo nieco dezorientowały mnie obcojęzyczne nazwy (akcja książki osadzona jest w Szwecji), ale szybko przyzwyczaiłam się do dziwnie brzmiących imion i nazw miejscowości.  Warto zwrócić również uwagę na psychologiczny wymiar powieści, w którym możemy przekonać się jak wielki wpływ ma popełniona zbrodnia na życie pozostałych członków rodziny, a także całej społeczności. Można powiedzieć, że jest to nie tylko kryminał, ale raczej połączenie kryminału z thrillerem psychologicznym.

"Czarna seria" to zdecydowanie książki, po które warto sięgnąć, szczególnie jeśli lubicie zagadki kryminalne. "Przepowiednia" to moje drugie spotkanie z tą serią i z pewnością nie ostatnie. Warto też wiedzieć, że każda z tych książek to zupełnie odrębna historia, nie są one ze sobą powiązane.

Kilka informacji o książce:

Autor: Christoffer Carlsson

Wydawnictwo: Czarna Owca

Rok wydania: 2021

Okładka: miękka

Liczba stron: 520

Cena: ok 24 zł

Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj


 

Komentarze

  1. Lubię zagadki, wtedy wyobraźnia działa na dużych obrotach. Myślę, że jest to lektura dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz zagadki kryminalne, to zdecydowanie lektura w sam raz.

      Usuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej