"O dziewczynce, która chciała ocalić książki" wartościowa książka dla dzieci

Przeczytałam dziś chłopcom piękną i mądrą książkę, więc od razu śpieszę, aby podzielić się z Wami naszym odkryciem. Książka nas zachwyciła i choć nie jest krótka, to chłopcy słuchali jak zaczarowani, a po skończeniu próbowali mnie nawet naciągnąć na czytanie drugi raz.
"O dziewczynce, która chciała ocalić książki" to opowieść o miłości do czytania i odkrywaniu tego, co w życiu ważne.


Bohaterką książki jest prawie dziesięcioletnia Anna. Dziewczynka uwielbia czytać książki i poznawać nowych bohaterów. Jednocześnie Anna bardzo boi się dorastania i z obawą patrzy w przyszłość. Szczególnie nie lubi dnia swoich urodzin, bo wtedy staje się starsza o kolejny rok, a to nieuchronnie przybliża ją do starości.
Anna uwielbia spędzać czas w bibliotece, gdzie zaprzyjaźniła się z bibliotekarką- panią Monsen. Pewnego dnia dziewczynka odkrywa, że w bibliotece pracuje jeszcze Milton Berg- starszy pan, który zajmuje się niszczeniem książek, których nikt nie chce czytać. Dziewczynka jest przerażona i postanawia zrobić wszystko, aby ocalić książki od zniszczenia, więc czyta jeszcze więcej niż zwykle. Podczas jednej z wizyt pani Monsen podsuwa Annie książkę "Zaczarowany las". Dziewczynka bez reszty wciąga się w świat opisany na kartach książki, ale kiedy dochodzi do końca z przerażeniem odkrywa, że w książce brakuje zakończenia! Anna postanawia odkryć jak kończy się książka i do pomocy namawia również swoich szkolnych kolegów i nauczycieli. Czy dziewczynka odnajdzie zakończenie książki? I czy wreszcie zrozumie, że przyszłości nie trzeba się bać?


"O dziewczynce, która chciała ocalić książki" to wartościowa książka o tym jak cudowną przygodą jest czytanie. To książka, która pokazuje dzieciom, że naprawdę warto czytać, bo rozwija to wyobraźnię i pozwala na przeżycie wielu ciekawych wydarzeń.
Książka napisana jest bardzo ładnym językiem i ma przepiękne ilustracje. I ja i chłopcy jesteśmy nimi zachwyceni!



Czytanie tej lektury było dla nas ogromną przyjemnością. Chłopcy momentami uśmiechali się, ale były też fragmenty, kiedy słuchali w nabożnym milczeniu. To książka, która przekazuje małym czytelnikom ważne wartości, jest zdecydowanie inna niż wszystko, co czytaliśmy do tej pory. Zdecydowanie polecamy!


Kilka informacji o książce: 
Autor: Klaus Hagerup
Wydawnictwo: Czarna Owca
Okładka: twarda
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 56
Cena: ok 21 zł
Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj 



Komentarze

  1. Nie znałam tej książki, ale zapowiada się ciekawie. "Chłopcy (...) słuchali w nabożnym milczeniu" - może moi też na chwilę zamilkną przy tej książce?

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem tak, sama chętnie bym ją przeczytała. Niektóre książki dla dzieci są tak fajne, że i dorosłym przyjemnie się je czyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ja też przeczytałam z ogromną przyjemnością, książka jest piękna.

      Usuń
  3. Ja również znalazłam w ksiażkach dla dzieci kilka perełek dla siebie. ta wydaje mi się właśnie taka.

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, ja też przeczytałam z ogromną przyjemności

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis wiele przekazał mi cennych porad

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej