Ręcznie robione ozdoby świąteczne, czyli- Wielkanoc z JOVI:)

O świętach Wielkanocnych w tym roku możemy w zasadzie tylko pomarzyć, ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby świętować w gronie najbliższych. Nieodłącznym elementem każdych świąt jest wspaniała atmosfera, którą tworzymy między innymi dzięki różnym dekoracjom. W tym roku nie możemy poszaleć na zakupach, ale za to mamy dużo wolnego czasu, który możemy spędzić na zabawach artystycznych. A przecież nie od dziś wiadomo, że to, co stworzone własnymi rękami cieszy najbardziej.
Razem z chłopcami wczoraj i dziś tworzyliśmy Wielkanocne ozdoby, a w zasadzie tworzyli chłopcy, a ja im tylko pomagałam. Zobaczcie, co im z tego wyszło;)

Do stworzenia ozdób wielkanocnych wykorzystaliśmy produkty plastyczne marki Jovi- glinę samoutwardzalną, farby plakatowe oraz kredki do szkła.


Byliśmy szczególnie ciekawi gliny, ponieważ z takim materiałem jeszcze nie mieliśmy okazji pracować. Glina okazała się bardzo przyjemna w dotyku, a lepi się z niej podobnie jak z plasteliny. Najpierw trzeba glinę dobrze rozrobić w palcach, a następnie formować kształty.


Ulepione figurki należy zostawić w suchym miejscu, ponieważ glina po kilkunastu godzinach robi się twarda. Jeśli figurki mają odstające elementy- np. osobno ulepioną głowę- warto połączyć je za pomocą wykałaczki, ponieważ po zaschnięciu gliny elementy mogą odpaść. My w ten sposób połączyliśmy głowę króliczka.




Następnego dnia, kiedy figurki zrobiły się całkiem twarde chłopcy zabrali się za malowanie. Bardzo spodobały nam się farby plakatowe Jovi, ponieważ mają bardzo żywe kolory i doskonale nadają się do malowania nie tylko po kartce, ale również po innych powierzchniach, w tym właśnie po glinie.





Prawda, że figurki wyszły urocze?

Oprócz figurek z gliny chłopcy pobawili się również kredkami do szkła. To jest rewelacja! Dzieci mogą malować po szybach, szklankach, wazonach, a my nie musimy martwić się o czyszczenie ponieważ malunki są bardzo łatwo zmywalne zwykłą mokrą ściereczką lub gąbką (dobrze sprawdzają się również chusteczki nawilżane). Kiedy już upewniłam się, że faktycznie wszystkie rysunki da się zmyć i nie zostają ślady pozwoliłam chłopakom poszaleć. Ozdobili sobie szklanki oraz zrobili piękny wiosenny rysunek na szybie balkonowej. Od razu w pokoju zrobiło się weselej.






Nie znałam wcześniej produktów plastycznych marki Jovi i muszę przyznać, że jestem miło zaskoczona. Farby i kredki mają piękne żywe kolory i są naprawdę świetne jakościowo. Natomiast glina to bardzo ciekawy materiał plastyczny, który sprawił nam dużo frajdy podczas lepienia. Przygotowywanie ozdób wielkanocnych z produktów Jovi było dla nas prawdziwą przyjemnością. 


Komentarze

  1. Piękne i samodzielnie wykonane ozdoby - bardzo fajny pomysl na rodzinne, kreatywne spędzanie czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma to jak kreatywność na swój sposób, my również wracamy do czasów dzieciństwa i sami przygotowujemy ozdoby na wielkanocne dni. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, bardzo fajny pomysł, moje dzieciaki na pewno byłby zachwycone taka rozrywka 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam już te ozdoby z gliny na Twoim FB i bardzo podoba mi się to, że widać dziecięce wykonanie a nie wyręczanie. Mój syn też robi swoje prace po swojemu, nie zamierzam burzyć jego pomysłów i kreatywności.

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny jest ten zestaw. Kurczaki chyba już za późno by zamówić dla Jasia na zajaczka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny zestaw, moi chłopcy z chęcią by polepiły z gliny. My też ostatnio robiliśmy ozdoby na święta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej