Mama czyta- "Ciężar pianina" Chris Cander

Kiedy wśród nowości wydawnictwa Czarna Owca zobaczyłam książkę "Ciężar pianina" od razu wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Pianino to zdecydowanie mój ulubiony instrument muzyczny, a gra na nim to niespełnione marzenie jeszcze z dzieciństwa. Motyw tego instrumentu w powieści wydał mi się ciekawym pomysłem, a sama książka okazała się tak interesująca, że przeczytałam ją za jednym zamachem, zaledwie w kilka godzin. Zdecydowanie plusem chorowania i konieczności leżenia w łóżku jest fakt, że można czytać bez wyrzutów sumienia i wymówek od rodziny;)


Oczywiście to nie pianino jest bohaterem powieści, a dwie niezwykłe kobiety. Jedną z nich- Katię poznajemy w latach sześćdziesiątych, w ZSRR, kiedy ma zaledwie osiem lat. Katia uwielbia przysłuchiwać się swojemu sąsiadowi, kiedy ten gra na swoim pianinie. Po śmierci starszego pana pianino przechodzi na własność dziewczynki i od tej pory staje się miłością jej życia. Przez kolejne lata Katia staje się doskonałą pianistką, wychodzi za mąż i rodzi syna. Niestety trudy życia w Związku Radzieckim sprawiają, że kobieta wraz z rodziną wyjeżdża do Ameryki, a jej ukochane pianino ginie.
Drugą bohaterką powieści jest dwudziestosześcioletnia Clara, którą poznajemy w momencie rozstania z chłopakiem. Clara jest mechanikiem samochodowym, w warsztacie pracuje ze swoim przyjacielem Peterem, który pomaga jej w przeprowadzce do nowego mieszkania. Najbardziej problematyczne jest przeniesienie pianina, które dla Clary jest jedyną pamiątką po ojcu, który kilkanaście lat wcześniej zginął w pożarze. O tym jak ważne jest dla Clary pianino przekonuje się ona jednak dopiero w momencie, kiedy pod wpływem impulsu wystawia je na sprzedaż. Kiedy kobieta chce usunąć swoje ogłoszenie okazuje się, że pianino zostało już kupione, a nabywcą jest fotograf Greg Zeldin.

Dlaczego znanemu fotografowi zależy akurat na tym starym pianinie? W jaki sposób ojciec Clary nabył instrument? I co tak naprawdę łączy historie obu kobiet- Katii i Clary? Odpowiedzi na te pytania stopniowo wyłaniają się z kart powieści, a cała historia jest tak ciekawa, że nie sposób się oderwać. Dla mnie czytanie tej książki było dużą przyjemnością. Znalazłam tutaj wszystko to, co lubię- dwa czasy akcji, ciekawi bohaterowie i dwie z pozoru osobne historie, które jednak okazują się mieć wspólny mianownik.


Kilka informacji o książce: 
Autor: Chris Cander
Wydawnictwo: Czarna Owca
Okładka: twarda
Liczba stron: 360
Rok wydania: styczeń 2020
Cena: ok 25 zł
Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj



Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej