Mama czyta: "Zdrada"- islandzki kryminał psychologiczny

 Dość dawno nie przedstawiałam na blogu, żadnych ciekawych książek w ramach cyklu "Mama czyta", więc dzisiaj nadrabiam zaległości i przychodzę do Was z recenzją interesującej nowości. Tym razem jest to kryminał psychologiczny "Zdrada", który zamówiłam sobie w księgarni Taniaksiążka.pl

Muszę przyznać, że tematyka książki była mi na początku dość obca, rzadko sięgam po tytuły z wątkiem politycznym, ale tym razem opis zaintrygował mnie na tyle, żeby zdecydować się na przeczytanie.


 Główną bohaterką książki jest Ursula, która objęła posadę ministra spraw wewnętrznych w Islandii. Kobieta wcześniej pracowała na misjach w krajach objętych wojną, więc praca w polityce ma być dla niej możliwością odnowienia więzi rodzinnych i zmienienia trybu życia. Szybko okazuje się jednak, że ta praca wcale nie będzie taka prosta, jak mogło się wydawać. Już na samym początku Ursula poproszona jest o wyjaśnienie sprawy gwałtu na piętnastoletniej dziewczynie. Jednocześnie ktoś zaczyna prześladować Ursulę- nagabuje ją wiadomościami, aktywnie działa w mediach społecznościowych na szkodę nowej pani minister. Ursula znajduje się w prawdziwym niebezpieczeństwie, jednak mimo wszystko stara się wyjaśnić powody działania stalkera. To prowadzi ją w głąb swojej przeszłości. 

"Zdrada" to książka, której akcja bardzo intryguje. Dużo tutaj się dzieje, wydarzenia cały czas zaskakują. Ciekawie wplecione wątki z przeszłości głównej bohaterki bardzo urozmaicają fabułę i sprawiają, że książkę czyta się z dużym zaciekawieniem.Dodatkowo autorka sprawiła, że w książce czuć specyficzny klimat Islandii. 

Kryminał ten czyta się bardzo szybko, nie tylko ze względu na wciągającą akcję, ale również dzięki bardzo krótkim rozdziałom. Jednego czego mi zabrakło to nie do końca wyjaśniony wątek, który mnie najbardziej zainteresował. Jednak nawet pomimo tego, czytanie tej książki było dla mnie ciekawym literackim doświadczeniem. Polecam wszystkim wielbicielom książek w klimatach skandynawskich, osobom, które lubią w książkach polityczne intrygi i niewyjaśnione zagadki z przeszłości. 

Książkę "Zdrada" autorstwa Lilji Sigurdardóttir w bardzo dobrej cenie kupicie w księgarni Taniaksiążka.pl. Znajdziecie tam również dużo innych ciekawych nowości.


 

Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej