Książeczki-samochody- książka i zabawka w jednym

Jakiś czas temu na naszym Facebooku pokazałam Wam książeczki w kształcie samochodów wydane przez Wydawnictwo Aksjomat. Kubuś polubił je od pierwszego wejrzenia i bardzo często po nie sięga. Dzisiaj powiem Wam o tych książkach kilka słów więcej.

Dawniej książki służyły stricte do czytania. Obecnie wiemy już, że mogą służyć także do zabawy, a na rynku literatury dziecięcej pojawiają się coraz to ciekawsze propozycje. Można kupić książki aktywizujące, dźwiękowe, dotykowe, z otwieranymi okienkami i wiele innych. Ale czy widzieliście już książki z kółkami, które mogą służyć również jako zabawka? Ja z taką formą spotkałam się po raz pierwszy.


Seria książeczek nazywa się "Świat na kółkach" i liczy sobie cztery tytuły- Traktor, Wóz policyjny, Straż Pożarna oraz Wywrotka. Książeczki są sztywnostronnicowe i każda z nich ma plastikowe kółka. Kółka zamocowane są na pierwszej i ostatniej stronie, czyli na okładce, dzięki czemu książki stoją stabilne i nie przewracają się. Dodatkowe są zamykane na rzep, dzięki czemu nie otwierają się i nie odkształcają.


W środku znajdziecie ładne kolorowe ilustracje i krótki tekst do czytania. Treść jest bardzo sympatyczna i prosta, idealna nawet dla najmłodszych dzieci. Autorem jest Bogusław Michalec- znany, współczesny autor tekstów dla dzieci.



Książeczki są  do idealne i do czytania i do oglądania i do zabawy. Myślę, że będą dobre i dla roczniaka (a może nawet dla młodszych dzieci) i dla trzylatka. Tak jak wspomniałam, mój trzyletni Kuba bardzo je lubi, jeździ sobie po dywanie i wymyśla różne historyjki. Często prosi także o ich przeczytanie.


Bardzo się cieszę, że powstają książki, które łączą w sobie zabawę z czytaniem. To doskonałe wprowadzenie w świat literatury i budowanie pozytywnych skojarzeń związanych z książkami. Warto podsuwać dzieciom takie ciekawe pozycje. Jeśli macie w domu małego fana autek, seria "Świat na kółkach" będzie strzałem w dziesiątkę.


Książeczki znajdziecie na stronie Wydawnictwa Aksjomat. Cena każdej z nich to 19,99 zł.


Komentarze

  1. Super zachęta do czytania dla małych pasjonatów motoryzacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich książeczek jeszcze nie widziałam - są super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Są świetne <3 fajnie wyglądają i mają ciekawe ilustracje

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne są te książeczki! Jeszcze nie spotkałam takich, które miałyby prawdziwe kółka i sądzę, że na pewno wzbudziłyby zainteresowanie mojego synka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej