Psychologia dla poczatkujących- ciekawa książka dla dużych i małych czytelników

 W dzisiejszym wpisie chciałabym pokazać Wam moje najnowsze zamówienie z księgarni taniaksiążka.pl, czyli książkę "Psychologia dla początkujących" wydaną nakładem wydawnictwa Publicat. Jest to jedna z tych książek, które raz zobaczone w Internecie natychmiast wskakują na listę "muszę mieć". Książkę zamówiłam oczywiście z myślą o chłopcach, choć początkowo zastanawiałam się, czy jest to temat atrakcyjny dla dzieci. Doszłam jednak do wniosku, że skoro czytam z dziećmi o przyrodzie, ciele człowieka, historii, o Polsce i o wielu innych tematach, to czemu by nie zagłębić się również w tajniki psychologii? Wszak to dziedzina nauki równie ciekawa jak inne. A tu dodatkowo urzekło mnie piękne, kolorowe wydanie. No nic nie poradzę na to, że po prostu kocham takie książki, które w ciekawy sposób przekazują wiedzę młodym czytelnikom. I nie zraziło mnie nawet to, że chłopcy póki co nie są zainteresowani tą lekturą. Za to ja przyznaję, że tą książkę pochłonęłam. 


Kiedy wczorajszego wieczoru wzięłam do rąk "Psychologię dla początkujących" planowałam jedynie pobieżnie zapoznać się z treścią, a dokładniej zgłębić ją za jakiś czas razem z dziećmi. Szybko okazało się jednak, że tak się nie da. Książka tak mnie wciągnęła, że zaczęłam czytać wszystko po kolei i naprawdę nie mogłam się oderwać. Tym sposobem przeczytałam całą książkę, przy okazji uzupełniając moją wiedzę i dowiadując się mnóstwa ciekawych rzeczy. Po raz kolejny utwierdziłam się w przekonaniu, że rodzicielstwo to doskonała okazja do samorozwoju i uczenia się, między innymi za sprawą właśnie takich świetnych edukacyjnych książek dedykowanych młodym ludziom. 

Książka podzielona jest na siedem rozdziałów. Na początku znajdują się ogólne informacje o tym czym zajmuje się psychologia i jakie zawody są związane z tą dziedziną nauki. Następnie w poszczególnych rozdziałach mamy okazję poznać wiele pojęć związanych z psychologią. Dowiadujemy się na przykład jak i po co przeprowadzane są eksperymenty psychologiczne, jakie funkcje pełni nasz umysł, jak działają myśli i decyzje. Możemy poczytać również o tym w jaki sposób ludzie różnią się od siebie, jakie są cechy charakterów i co to znaczy, że jesteśmy istotami społecznymi. W książce jest również trochę informacji o naszym rozwoju oraz o tym jak działa mózg i jakie są najczęstsze choroby psychiczne. A to wszystko podane w bardzo prosty, a zarazem interesujący i wciągający sposób. 



Bardzo się cieszę, że taka mądra książka wzbogaciła naszą biblioteczkę. To wartościowa pozycja, którą warto mieć w swoich zbiorach. 



Zachęcam do sięgnięcia po tą książkę, a także do zajrzenia na stronę księgarni taniaksiążka.pl, gdzie znajdziecie dużo ciekawych nowości dla małych i dużych czytelników. 


Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej