Mama czyta: "Niezapomniany walc" Wioletta Piasecka

W dzisiejszym wpisie chciałabym powiedzieć kilka słów na temat książki "Niezapomniany walc" Wioletty Piaseckiej. Jest to jedna z ostatnich nowości z oferty wydawnictwa Szara Godzina. Lektura bardzo lekka, w wakacyjnym klimacie, łącząca w sobie powieść obyczajową z romansem. Muszę przyznać, że moją uwagę przyciągnęła przede wszystkim piękną okładką, a dopiero w drugiej kolejności opisem, w którym z kolei zainteresowała mnie postać głównej bohaterki, która postanawia odmienić swoje życie.


Kalina to kobieta przed czterdziestką. Idealnie pasuje do niej przydomek "kura domowa" ponieważ Kalina przed laty zrezygnowała z pracy i kariery całkowicie poświęcając się prowadzeniu domu. Jej mąż i dorosły syn przyzwyczajeni są do tego, że nic nie muszą zrobić, bowiem wszystkim zajmuje się matka i żona. Próbując być idealną panią domu, Kalina jednocześnie całkowicie zaniedbuje siebie, co wytykają jej wszyscy dookoła, na czele z wścibską teściową. Pewnego dnia Kalina odkrywa, że jej mąż ma kochankę. Kobieta pod wpływem impulsu pakuje się i wylatuje do Grecji. Ma dosyć odgrywania roli idealnej żony, matki i synowej, nie ma również ochoty dłużej przymykać oczu na zachowanie męża. W słonecznej Grecji Kalina zaczyna nareszcie robić coś dla siebie- zmienia wygląd i powraca do malarstwa. Spotyka również przystojnego Greka. Kobieta musi zdecydować co dalej zrobić ze swoim życiem- czy ratować nieudane małżeństwo czy zacząć żyć po swojemu. 

"Niezapomniany walc" to książka, którą mogłabym określić romansidłem dla gospodyń domowych. Mnie osobiście cała ta historia nie porwała i wydała mi się zbyt naciągana, choć czytało mi się całkiem dobrze i szybko. Spodobała mi się natomiast postać głównej bohaterki, która postanawia odmienić swoje życie i przeciwstawić się swoim bliskim. Autorka powieści bardzo ciekawie zarysowała sylwetkę kobiety, która całkowicie poświęciła się obowiązkom żony i matki, gubiąc po drodze swoją kobiecość, pasje i zainteresowania. Ciekawie pokazane jest tutaj do czego może doprowadzić uzależnienie się od męża i przyzwolenie na zrobienie z siebie domowej służącej. Postać Kaliny może uświadomić wielu kobietom, że są wartościowe i zasługują na dobre traktowanie. Pani Piasecka w swojej powieści pokazuje czytelniczkom, że nigdy nie jest za późno na miłość, życiową rewolucję i spełnianie marzeń. 

Choć osobiście wolę książki w innym typie, to myślę, że powieść "Niezapomniany walc" znajdzie swoje grono zachwyconych czytelniczek. Polecam zwłaszcza miłośniczkom romansów oraz greckich klimatów. 

Książkę kupicie tutaj


Komentarze

  1. Na greckie klimaty zawsze jestem bardzo chętna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna dla mnie bo moje klimaty i piekna oprawka:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej