Klocki Cardblocks- kreatywna zabawa w zupełnie nowej formie

 Kochani słyszeliście kiedyś o kartonowych klockach Cardblocks? Ja wielokrotnie widziałam te klocki w Internecie i nareszcie udało mi się wypróbować je z moimi chłopcami. Dlaczego w ogóle zwróciłam na nie uwagę? Nie będę ukrywać, że najbardziej zainteresowało mnie to, że są wykonane z tektury. A tektura to u nas materiał numer 1. Jakkolwiek to zabrzmi, w naszej rodzinie toczymy wieczną wojnę o kartony:D Chłopcy uwielbiają się nimi bawić i mają mnóstwo kreatywnych pomysłów na wykorzystanie każdego pudełka. Kiedy przychodzi do nas jakaś paczka, natychmiast próbują przechwycić pudełko, ja z kolei je chowam, żeby wykorzystać do wysłania kolejnej paczki. I tak sprzeczamy się za każdym razem. Z tego względu byłam przekonana, że kartonowe klocki od razu spodobają się chłopakom i oczywiście nie pomyliłam się. 


Chłopcy zabrali się do zabawy natychmiast po otworzeniu paczki. Na początku czekało ich spore zaskoczenie- okazało się, że klocki trzeba sobie najpierw samodzielnie złożyć. Do zestawu jest oczywiście dołączona instrukcja, w dodatku tak jasno wyjaśniona, że chłopcy ze złożeniem klocków poradzili sobie bez żadnej pomocy z mojej strony. Najlepsze było to, że na składaniu zeszło im z pół godziny, co dla mnie oznaczało czas błogiego spokoju. 




Po złożeniu klocek ma kształt prostopadłościanu. W naszym zestawie takich klocków jest 50. Łączy się je ze sobą za pomocą tekturowych łączników (oczywiście wszystko jest wielokrotnego użytku, można składać i rozkładać wiele razy). Klocki są dość spore, więc złożone budowle mają dość duże rozmiary. 

A co można z takich klocków zbudować? Co tylko podsunie dzieciakom wyobraźnia. Moi chłopcy zaczęli od stworzenia ludzika: 



Później było krzesło, schody, zamek, statek, domek dla ludzików playmobil, stelaż do namiotu (który zrobiony był z lekkiej kołdry) i mnóstwo innych ciekawych projektów. 




Od kiedy te klocki pojawiły się w naszym domu chłopcy bawią się nimi codziennie. Mają mnóstwo pomysłów na ciekawe budowle i za każdym razem tworzą coś innego. Dodatkowym atutem tej zabawki jest fakt, że po klockach można rysować kredkami czy też flamastrami. 

Klocki wykonane są z bezpiecznej, trwałej tektury. Są miłe w dotyku, nie mają ostrych krawędzi są więc w pełni bezpieczne dla dzieci. Choć karton może wydawać się materiałem podatnym na zniszczenia, to klocki są naprawdę solidne i szybko się nie popsują. To naprawdę doskonała alternatywa dla wszechobecnego plastiku. Nie bez znaczenia jest dla mnie fakt, że jest to zabawka ekologiczna.

Klocki Cardblocks to doskonała zabawka do rozwijania kreatywności i wyobraźni przestrzennej, a także zdolności manualnych. Zachęca do twórczego myślenia i szukania nowych rozwiązań. U nas te klocki sprawdziły się doskonale, chłopcy uwielbiają się nimi bawić. 

Klocki Cardblocks otrzymały główną nagrodę w kategorii Zabawki dla dzieci w wieku 8-12 lat XIX edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku. 

Klocki kupicie w sklepie internetowym Egmont- kliknij tutaj


Komentarze

  1. Wygląda na super zabawę. Fajnie, że dzieci są zadowolone, przecież to o to właśnie chodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadowoleni bardzo i za każdym razem wymyślają inne budowle.

      Usuń
  2. Ale mega zabawa na wiele godzin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, od kilku dni klocki są w użyciu non stop i za każdym razem powstają z nich inne rzeczy. Teraz na przykład robią za garaże;)

      Usuń
  3. Bardzo są fajne, ciekawe konstrukcje można z nich stworzyć. Słyszałam o nich, ale jeszcze nie mamy. Jeśli uda nam się wyszukać te klocki kartonowe u nas, to chętnie się zaopatrzymy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Te klocki są genialne. Po raz pierwszy mieliśmy okazję się nimi bawić w ubiegłym roku. W tym Jaś dostanie zestaw na zajączka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej