Mama czyta- Głos przeszłości, Z.Zborowski wyd. Czarna Owca

Zrobiłam dziś czytelnicze podsumowanie roku 2019 i okazuje się, że ten rok był dla mnie rekordowy- przeczytałam aż 108 książek! Oczywiście nie wliczam w to książek, które czytałam dzieciom, bo liczba ta byłaby co najmniej dwa razy większa. W każdym razie czytałam dużo, poznałam mnóstwo świetnych powieści i kilka z nich opisałam dla Was w cyklu Mama czyta. Dziś jeszcze mam dla Was ostatnią w tym roku recenzję, a w niej moją opinię na temat książki "Głos przeszłości". Jej autorem jest Zbigniew Zborowski, a wydawnictwo, którego nakładem się ukazała to Czarna Owca.


Głównym bohaterem jest Piotr Hamer, były recydywista, który niedawno wyszedł z więzienia. Aktualnie pracuje w hospicjum, gdzie zaprzyjaźnia się z nieuleczanie chorą Lusią. Zbieg okoliczności sprawia, że wchodzą w drogę "czyścicielom kamienic"- jak się okazuje jest to duża sprawa, w którą zamieszani są kryminaliści. Piotr i Lusia odkrywają kolejne elementy sprawy i znajdują się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Jednocześnie wyjaśniają również historię tajemniczego pierścionka, który Piotr znalazł w kupionej starej komodzie.

W książce oprócz losów Piotra i Lusi śledzimy również dzieje z przeszłości. Obserwujemy między innymi tajną misję Jerzego Popławskiego, który w żydowskim getcie zakochuje się w Cyli, pięknej Żydówce. Nie dość, że samo życie w getcie jest niezwykle trudne, to jeszcze grasuje tam Golem- tajemniczy morderca, który w drastyczny sposób uśmierca młode kobiety.

Początkowo wydaje się, że obydwa wątki nie są ze sobą powiązane, jednak okazuje się, że losy bohaterów z przeszłości ściśle splatają się z losami Piotra, Lusi i osób, które pojawiają się na ich drodze.

Nie będę ukrywać, że przy tej lekturze towarzyszyła mi cała gama uczuć. Najpierw, zaraz po przeczytaniu opisu z okładki, był zachwyt i myśl, że to książka w sam raz dla mnie. Ostatnio zaczęłam od czasu do czasu sięgać po tematykę wojenną. Później przez pierwsze kilkadziesiąt stron było zniechęcenie, a nawet myśl, żeby dać sobie spokój z czytaniem. Przez jakiś czas czytałam pobieżnie, skupiając się głównie na dialogach. Ani się obejrzałam jak z czytania "po łebkach" wciągnęłam się całkowicie. Druga połowa książki zleciała mi nie wiadomo kiedy.

Co mi się podobało? Przede wszystkim dwa czasy akcji- bardzo lubię, kiedy w książkach przeplatają się stare dzieje ze współczesnością i stopniowo obydwa wątki łączą się w jedną całość. Polubiłam również bohaterów, szczególnie Piotra, który walczy sam ze sobą, aby z recydywisty stać się uczciwym, dobrym człowiekiem.

Nie podobały mi się jednak wątki kryminalne oraz bardzo drastyczne opisy zbrodni.

Podsumowując książka jest wciągająca, czyta się ją szybko. Opinie w Internecie ma bardzo różne, myślę jednak, że osoby, które lubią wątki kryminalne będą zadowolone.



Kilka informacji o książce:
Autor: Zbigniew Zborowski
Wydawnictwo: Czarna Owca
Okładka: miękka
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 376
Cena: ok 22 zł
Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej