Komiksowe nowości dla dzieci, czyli dla odmiany coś innego niż książka

Kiedy byłam dzieckiem, oprócz tego, że uwielbiałam czytać książki, bardzo lubiłam również komiksy. Moimi ulubionymi były te o Kaczorze Donaldzie. Na wsi u dziadków mieliśmy ich cały stosik i zawsze w wakacje i ferie zimowe zaczytywałam się w nich całymi godzinami.
Komiksy to doskonała odskocznia od tradycyjnych książek i bardzo bym chciała, aby i moi chłopcy polubili taką formę rozrywki, tym bardziej, że aktualnie wybór komiksów dla dzieci jest naprawdę ogromny. W wydawaniu komiksów prym wiedzie znane wydawnictwo Egmont, w ofercie którego każdego miesiąca pojawia się naprawdę sporo komiksowych nowości. Zobaczcie jakie przykładowe tytuły ukazały się ostatnio:


"Oto Tosia. Gdzie jesteś, panie Precel?" 
To komiks, którego główną bohaterką jest kilkuletnia Tosia, właścicielka kota o imieniu Precel. Pewnego dnia Tosia opowiada straszną ludową historię o Kacikrali, któa zjawia się niespodziewanie i porywa dzieci. Wkrótce po tej opowieści kot Tosi znika! Dziewczynka rusza mu na pomoc i trafia do przedziwnej krainy, w której mieszkają zapomniane marzenia. Czy Tosi uda się odnaleźć Precla? I czy opowieść o Kacikrali jest prawdziwa? Tego nie zdradzę! Dodam tylko, że komiks, który Wam tutaj pokazuję jest drugim komiksem w serii o Tosi. Kupicie go tutaj.




Drugą komiksową nowością w ofercie wydawnictwa jest "Ptyś i Bill. Przygody spaniela." Jest to dość obszerna książka licząca ponad 140 stron. Składa się z krótkich komiksowych opowiastek- każda z nich zajmuje tylko jedną stronę. Myślę, że ten komiks świetnie nadaje się na początek znajomości z taką formą czytania. Bohaterami komiksu są chłopiec Ptyś oraz jego pies Bill. W tym duecie cały czas coś się dzieje. nie brakuje tutaj wariacji, psot, tarapatów i różnych śmiesznych sytuacji. Mi osobiście bardzo podoba się graficzna strona komiksu- przypomina mi te komiksy, w których zaczytywałam się w dzieciństwie. W serii Ptyś i Bill ukazało się już kilka różnych tytułów, a w przygotowaniu są kolejne.
Komiks, który Wam  dzisiaj pokazuję znajdziecie tutaj




To jeszcze nie wszystko, bowiem w nowościach znalazło się również coś dla dziewczynek. Oczywiście nie twierdzę, że te komiksy nie spodobają się także chłopcom. "W poszukiwaniu siebie" oraz "Droga do domu"  to dwie komiksowe nowości z serii Kraina Lodu. Myślę, że fanki animacji bardzo chętnie sięgną po przygody ulubionych bohaterek przedstawione w nieco innej formie.  W części "Droga do domu" Anna i Elsa wyruszają na dożynki w odległym królestwie Snoob. Niestety droga na to wydarzenie okazuje się niezwykle trudna i pełna rozmaitych przygód. Nie brakuje tutaj emocji i momentów trzymających w napięciu. "W poszukiwaniu siebie" to opowieść o tym, jak Anna postanawia znaleźć swój cel w życiu i dokonać czegoś ważnego. Przy okazji poznaje nową przyjaciółkę, z którą podejmuje wielkie wyzwanie- poznanie miasteczka od środka i wcielenie się w role jego mieszkańców. Tymczasem Elsa boryka się z problemem konfliktu z sąsiednim państwem.
Komiksy z serii Kraina Lodu znajdziecie na stronie wydawnictwa- tutaj i tutaj





Jestem ciekawa co sądzicie o tych komiksach i czy Wasze dzieci lubią taką formę rozrywki? Po który z tych komiksów sięgnęlibyście najchętniej?



 

Komentarze

  1. Komiksy to dobry prezent na święta. Dzieci zaczytają się, a mamy będą mogły np. upiec pyszne ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  2. o proszę ileż propozycji od wyboru do koloru, jest w czym wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię imię Tosia :) To chyba skrót od Anatola ;) Chciała bym tak nazwać kiedyś swoje dziecko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie córkateż urzekło to imię. Moja nazywa się Tosia , u nas to zdrobnienie od Antoniny

      Usuń
  4. Fajne komiksy i jak ładnie ilustrowane. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też czytałam komiksy z Kaczora Donalda. :D Miałam ich za dzieciaka pełne kartony. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamy te komiksy, bardzo fajne i ciekawe. Wydawnictwo Egmont ma super ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Krainę Lodu kochają moje dziewczynki więc i pewnie u nas byłaby hitem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej