Pyszne i łatwe muffinki

Masz ochotę na coś słodkiego, a w domu jak na złość nic nie ma...Szukasz i szukasz, ale wszędzie pusto. Znacie to? Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zrobienie muffinek. Dlaczego akurat muffinki? Bo robi się je bardzo szybko i bez dużego wkładu pracy. Nie ukrywam, że nie przepadam za gotowaniem, więc takie szybkie przepisy są dla mnie idealne.
Przepis, który Wam zaprezentuję pochodzi z modyfikacji innych przepisów na babeczki- zmiany rozpoczęła moja mama, której nie do końca pasowały gotowe przepisy, a ja idąc za jej przykładem też zaczęłam eksperymentować. Tym sposobem powstał nowy przepis na muffinki, którym się z Wami dzielę.

Składniki:
  • 1/2 szklanki oleju 
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • troszkę mleka lub śmietany
  • dodatki według uznania  
Sposób przygotowania: 

W osobnych miskach mieszamy składniki suche i mokre (roztrzepujemy jajko a następnie dodajemy olej). Jeśli ciasto jest zbyt gęste można dodać trochę mleka lub śmietany. Następnie mieszamy zawartość obydwu naczyń i tak przygotowane ciasto wykładamy do formy na muffinki.

To jest przepis na ciasto, a teraz skupmy się na dodatkach, bo tutaj można zaszaleć. Oczywiście można upiec zwykłe suche babeczki lub można pokusić się o coś więcej. Ja lubię muffinki z dodatkami i wypróbowałam już następujące opcje:

-muffinki z kremem czekoladowym- po wyłożeniu ciasta do foremek na wierzch dodawałam po łyżeczce kremu czekoladowego, który następnie delikatnie mieszałam wykałaczką.

-muffinki z czekoladą- po wyłożeniu ciasta do foremek na wierzch kładłam kostkę czekolady lub startą czekoladę

-muffinki z dżemem- najpierw do formy wykładam połowę ciasta. Następnie dodaję po troszkę dżemu i na wierzch wykładam pozostałe ciasto.

-muffinki z jabłkiem- identycznie jak w opcji wyżej, tylko zamiast dżemu zesmażone jabłka

-muffinki z masą makową-również jak wyżej, tylko zamiast jabłek/dżemu dodajemy po troszkę gotowej masy makowej z puszki

Muffinki pieczemy ok.25 minut w 160 stopniach.

Bardzo lubię ten przepis i na pewno wypróbuję go z wieloma innymi dodatkami np. ze świeżymi owocami. Muffinki są przepyszne o czym świadczy fakt, że jedna porcja (czyli 12 babeczek) znika u nas w ciągu kilku godzin.

Wczoraj zrobiłam muffinki z dżemem porzeczkowym:


Komentarze

  1. Uwielbiam muffinki :) U mnie proporcje są troszeczkę inne, bo nie lubię się bawić w ułamki :D Patentu z kremem czekoladowym muszę spróbować przy najbliższej okazji! Ostatnio lubię eksperymentować z wierzchem ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej