Żenujące życie Lottie Brooks- super śmieszna książka dla dziewczynek

 Kiedy byłam młodą dziewczynką zaczytywałam się w książkach o nastolatkach. Uwielbiałam książki typu "Pamiętnik księżniczki czy "Dziewczyna Ameryki", w których nastoletnie bohaterki przeżywały różne perypetie. Kiedy jakiś czas temu otrzymałam od wydawnictwa Znak propozycję zapoznania się ze współczesną książką dedykowaną młodym dziewczynkom, pomyślałam sobie- a co mi zależy, przypomnę sobie jak to kiedyś było. I tak dotarła do mnie książka "Żenujące życie Lottie Brooks". Przyznaję, że przez jakiś czas leżała na półce, a ja jakoś nie mogłam się do niej zabrać. Jednak, kiedy wreszcie zaczęłam czytać, to po prostu przepadłam. Początkowo planowałam przeczytać tylko fragmenty, ale ani się obejrzałam a czytałam nawet nie zauważając, kiedy mijają mi kolejne strony. Przyznaję, poczułam jakbym cofnęła się w czasie i znowu stała się dwunastolatką. Ta książka jest REWELACYJNA! 

Książka ma formę pamiętnika pisanego przez prawie dwunastoletnią Lottie. Dziewczynka mieszka z rodzicami i bratem i wkrótce rozpocznie nową szkołę. Jest to dla niej bardzo stresujące, bo Lottie jak pewnie większość dziewczynek w jej wieku czuje się mało atrakcyjna i ma trochę kompleksów. Sytuacji nie ułatwia fakt, że do nowej szkoły idzie całkiem sama, bowiem jej najlepsza przyjaciółka wyprowadziła się do Australii. Przed Lottie ogromne wyzwanie- musi nawiązać nowe relacje, pokonać nieśmiałość i dopasować się do grupy rówieśniczej. Nie jest to łatwe, bo Lottie ma skłonność do tego, aby robić głupie rzeczy, które ośmieszają ją w gronie rówieśników. W rodzinie również nie jest lepiej, rodzice traktują Lottie jak dziecko, a jej brat ciągle robi jej obciach. 

Książka napisana jest w bardzo lekki sposób, do złudzenia przypominający autentyczny pamiętnik nastolatki. Tekst okraszony jest zabawnymi rysunkami i internetowymi wiadomościami wymienianymi z przyjaciółką. Czyta się to świetnie. Perypetie Lottie bawią do łez i pokazują życie prawdziwej, zwyczajnej nastoletniej dziewczynki. 

Myślę, że "Żenujące życie Lottie Brooks" to książka, która spodoba się prawie każdej dziewczynce. Młode czytelniczki znajdą tutaj bliską sobie bohaterkę, z którą mogą się utożsamiać oraz sytuacje, które same przeżywają lub potencjalnie mogą przeżyć. To doskonała lektura dla dziewczynek w wieku 10-14 lat, która bawi, a jednocześnie dodaje otuchy i oswaja problemy z jakimi spotykają się dziewczynki w tym wieku. 



Książkę kupicie tutaj 

Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej