Mama czyta- "Gdzie jest Olga?" Danka Braun wyd.Prozami

Chociaż czytam bardzo dużo książek muszę przyznać, że dość rzadko sięgam po kryminały. Choć kilka lat temu miałam romans z takim typem literatury, teraz gustuję w bardziej kobiecych powieściach obyczajowych, od czasu do czasu zdarza mi się sięgnąć po coś innego. Kiedy w moje ręce dostała się nowość "Gdzie jest Olga" od razu zaciekawił mnie jej opis. Powieść obyczajowa z wątkiem kryminalnym? To może być niezłe.


Muszę przyznać, że okazało się nie tylko niezłe, ale nawet bardzo dobre i na tyle ciekawe, że książkę pochłonęłam w jeden dzień
Bohaterem powieści jest Mirek Filler, trzydziestodwuletni prywatny detektyw z syndromem Piotrusia Pana. Wiodący spokojne życie, bez większych zobowiązań, wieczny chłopiec leczący rany po związku, który się rozpadł. Życie stawia jednak przed nim ogromne wyzwanie- Mirek musi podjąć się samotnego wychowania pięcioletniej córeczki. Początkowo niedojrzały i niezadowolony z obecności dziecka w swoim życiu z czasem zaczyna rozumieć jak wielkim darem jest dla niego ojcostwo.
Równolegle z wątkiem obyczajowym śledzimy wątek kryminalny. W tajemniczych okolicznościach umiera znajomy rodziny Fillerów, a jego żona Olga znika bez wieści. Rodzina zleca Mirkowi odszukanie kobiety i rozwiązanie sprawy tajemniczej śmierci. Mirek wraz ze swoim przyjacielem podejmuje się wyjaśnienia zagadki. Czy idealne małżeństwo Olgi i denata naprawdę było takie bez skazy? Czy Olga, którą zna od lat byłaby w stanie zamordować własnego męża? Czy jej zniknięcie świadczy o winie?
Książka wciąga już od pierwszej strony. Tu nic nie jest oczywiste, podejrzani zmieniają się kilkakrotnie, co chwila wychodzą na jaw kolejne fakty z życia Olgi i jej męża. Bohaterowie są niezwykle barwni, a cała akcja prowadzona z wielką swobodą. Ciekawe, niekiedy zabawne rodzinne dialogi, przeplatają się tutaj z prowadzonym śledztwem.
Książkę oceniam naprawdę bardzo dobrze, zapewniła mi kilka godzin wspaniałej rozrywki i oderwania od rzeczywistości. Próbowałam razem z Mirkiem rozwikłać zagadkę tajemniczej śmierci, jednak muszę przyznać, że autorka książki wyprowadziła mnie w pole.



Kilka informacji o książce:
Autor: Danka Braun
Wydawnictwo: Prozami
Okładka: miękka
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 366
Cena: ok 29.90 zł
Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj


Komentarze

  1. Uwielbiam takie książki. Myślisz, że wiesz, co się stało, a jednak nie wiesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak! rozwiązanie zagadki było dla mnie zaskoczeniem

      Usuń
  2. ciekawa propozycja chodz nie przepadam tez za kryminałami;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie jest taki typowy kryminał, więc warto spróbować

      Usuń
  3. Klimaty, które lubię, chętnie zwrócę uwagę na książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kryminały kocham najbardziej, ale tego nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z recenzji chociaż wiem, cio się dzieje w polskiej literaturze🙂😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz wychodzi tyle nowości, że ciężko się połapać

      Usuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej