Warszawa-moja stolica- dlaczego warto poznać z dziećmi Warszawę?

Warszawa jest jednym z polskich miast, które warto pokazać dzieciom. Po pierwsze oczywiście dlatego, że jest stolicą kraju, po drugie, bo ma do zaoferowania mnóstwo atrakcji i pięknych miejsc. Sama bardzo lubię tam wracać, myślę, że to ciekawe miasto i nie da się tam nudzić. A wręcz przeciwnie- za każdym razem, kiedy uda nam się dotrzeć do stolicy, mamy mnóstwo pomysłów na spędzenie czasu. Ostatnio w Warszawie byliśmy w kwietniu , w lecie tylko przejazdem, a na wiosnę planujemy kolejną wycieczkę. Mam w planach odwiedzenie kilku miejsc, ale jak się okazuje moje dziecko ma tych planów jeszcze więcej. Jeden dzień nam chyba nie wystarczy. A to wszystko za sprawą książki, którą wczoraj przeczytaliśmy.


"Warszawa. Moja stolica" to książka o stolicy wydana specjalnie dla dzieci. Znajdziecie w niej opisy najbardziej znanych warszawskich miejsc takich jak Stare Miasto, Pałac Kultury, Zamek Królewski, Łazienki, Wilanów, Wisła, Muzeum Narodowe, Sejm, Centrum Nauki Kopernik i wiele wiele innych. Każde miejsce jest krótko opisane, prostym językiem idealnie dostosowanym do dzieci. Mali czytelnicy znajdą tutaj ciekawostki i mnóstwo wiedzy o tym mieście i jego zabytkach.



Podczas czytania o kolejnych miejscach Filip dodawał następne punkty do naszych planów wycieczkowych. I tym sposobem moje dziecko marzy o odwiedzeniu jeszcze co najmniej kilkunastu warszawskich miejsc;) Słuchał uważnie i często wtrącał swoje uwagi, bo jak się okazało, akurat poprzedniego dnia omawiali Warszawę w przedszkolu. Ja natomiast uzupełniałam książkowe opisy swoimi wspomnieniami z tych miejsc. Z naszej ostatniej wycieczki Filip pamięta doskonale zoo, natomiast inne miejsca już nie bardzo. Książka jest dla nas doskonałym pretekstem do odświeżenia pamięci i obejrzenia zdjęć, z tych miejsc, które już widzieliśmy.


Jak widzicie na zdjęciach każdy opis w książce uatrakcyjniony jest kolorowymi ilustracjami. Choć książka ogromnie mi się podoba, brakuje mi w niej chociaż malutkiego realnego zdjęcia każdego miejsca. Poza tym jest bez zarzutu, a Filip jest wręcz zachwycony. Myślę, że warto czytać dzieciom o Warszawie, aby nawet kilkulatki znały stolicę swojego kraju. My już nie możemy doczekać się kolejnej wycieczki i poznawania tych wszystkich miejsc z Filipkowej listy. Myślę, że książka będzie nam towarzyszyła podczas wyjazdu.


Kilka informacji o książce:
Wydawnictwo: RM
Autor: Anna Paczuska
Okładka: twarda
Liczba stron: 48
Rok wydania: 2018
Cena: 24,99 zł
Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj



Komentarze

  1. Książka mi się podoba, natomiast Warszawa zawsze mnie stresuje. Nigdzie indziej w Polsce nie widziałam tak zabieganych ludzi jak tam. A jestem z Krakowa, więc też nie jakiegoś maleńkiego miasteczka. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. OO Kraków, byliśmy w tym roku i jestem zachwycona, na pewno tam wrócimy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy te książkę. Warszawa z nią jest jeszcze ciekawsza. W planach mamy wizytę u cioć naszych dzieci, które mieszkają w Warszawie. Na pewno ja ze sobą zabierzemy i będziemy z nią zwiedzać stolicę. Mam nadzieję że przynajmniej jakaś część miejsc uda nam się zobaczyc.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej książki, a Warszawę poznajemy każdego dnia. Muszę się bliżej zaznajomić z tą publikacją

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa książka,byłam w Warszawie tylko wycieczkowo.Warto mieć taką książkę w domu

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej