Zabawka fotograficzna DIY

Kilka dni temu zrobiłam dla Kubusia prostą i ciekawą zabawkę. Mój synek bardzo lubi zdjęcia więc już dawno zaplanowałam, że muszę mu stworzyć jakąś zabawkę z fotografiami. Rezultatem i pomysłem chciałabym się z Wami dzisiaj podzielić.

Do wykonania zabawki potrzebowałam:
-dużej tektury (ja akurat wykorzystałam karton po ramce na zdjęcia)
-nożyczek
-dobrego kleju (używałam kleju introligatorskiego Magic)
-pistoletu i kleju na gorąco
-okienek z chusteczek nawilżanych (kupuję małe chusteczki Babydream w Rossmanie)
-zdjęć osób z rodziny i przyjaciół
-kolorowych kartek
-taśmy bezbarwnej
-markera


Nasza zabawka prezentuje się tak:


Na ramkę ponaklejałam małe zdjęcia, używając kleju introligatorskiego Magic. Następnie na każde zamknięcie od chusteczek nakleiłam tym samym klejem kolorową kartkę i markerem narysowałam jakiś znaczek. Na całość nakleiłam taśmę bezbarwną, aby Kuba nie odrywał kartek (trzeba uważać aby nie skleić całości, bo wtedy nie da się otworzyć okienka). Niestety zabawkę robiłam szybko, znaczki rysowałam zanim klej porządnie zasechł i po kilku godzinach rysunki się rozmazały. Myślę, że zamiast markera lepiej byłoby ponaklejać obrazki lub zostawić po prostu kolorowe kartki.
Następnie tak przygotowane okienka przykleiłam na tekturę klejem na gorąco. Całość ozdobiłam jeszcze naklejając misie powycinane z książeczek.

Kuba jest zabawką zachwycony. Po kilka razy dziennie otwiera wszystkie okienka, mówi kto jest kim, rozmawia z tymi zdjęciami, szczególnie z tymi przedstawiającym babcię i dziadzia. Filip też często otwiera okienka i bawi się zadając nam zagadki- opisuje poszczególne osoby, a my mamy zgadywać o kim mówi.
Kuba już pierwszego dnia zapamiętał kto jest w którym okienku;)






Jak Wam się podoba taka zabawka handmade?:)

Komentarze

  1. Nadziwić się nie mogę jakie masz super pomysły :D Niedużym kosztem tworzysz cudowne zabawki dla chłopaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To naprawdę fajny pomysł :) Także na naukę literek bo w okienku kryją się zdjęcia a na drzwiczkach okienka są opisy fotografii. Sama wymyśliłaś czy szukałaś inspiracji w sieci? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymyśliłam sama, kiedy zauważyłam, że Kubuś lubi oglądać zdjęcia i lubi zabawki, w których są jakieś otwierane okienka. Połączyłam te dwie rzeczy.

      Usuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej