Zabawy z dzieckiem #24

Dawno nie było u nas pomysłów na zabawy, więc przybywam dziś z nowym postem. Kilka kolejnych propozycji na to jak zająć dziecko.

1. Nakrętkowe dotykowe memory

W naszym domu nie wyrzucamy nakrętek, tylko zbieramy do pojemnika, a następnie oddajemy na cele charytatywne. Nakrętki postanowiłam wykorzystać także do zabawy sensorycznej. Wybrałam różne rodzaje nakrętek, znalazłam po dwie i umieściłam w pojemniku. Zawiązałam Filipkowi oczy i poprosiłam, aby tylko za pomocą dotyku dobrał nakrętki w pary. Bardzo się zaangażował i skupił na swoim zadaniu. Oczywiście zabawę trzeba było powtórzyć kilka razy, bo bardzo się Filipowi spodobała.



2. Szybki labirynt

Kubuś bardzo lubi przyklejać naklejki na kartkę. Taką wyklejoną kartkę wykorzystujemy ponownie na labirynt dla Filipka. Zaznaczam start i metę, a Filipek musi przejść labirynt bez dotknięcia naklejki.



3. Mata z ulicami

Kilka tekturek połączyliśmy taśmą klejącą. Narysowałam chłopcom różne ulice, budynki, przejścia dla pieszych. Filipek dorysował kilka rzeczy od siebie np. drzewa. I tak powstało miasteczko do jeżdżenia samochodzikami. Zabawa bardzo się chłopcom spodobała. Naszą matę składamy, chowamy za szafę i wyciągamy kiedy chłopcom najdzie ochota na zabawę.




4. Przyporządkowywanie z użyciem patyczków do lodów

Pomysł na tą zabawę mignął mi gdzieś w Internecie. Na kartce odrysowałam patyczki, następnie na odrysowanych miejscach oraz na patyczkach napisałam po trzy różne liczby. Zadanie Filipka polegało na przyporządkowaniu patyczków w odpowiednie miejsca.



5. Malowanie bez brudzenia

Do woreczków strunowych nałożyłam po trochę farb plakatowych różnych kolorów. Woreczki zamknęłam i zabezpieczyłam taśmą, a następnie dałam chłopcom. Chłopców zabawa pochłonęła na całego. Na początku delikatnie rozprowadzali farby paluszkami. Kuba cały czas oglądał swoją rączkę i dziwił się,że nie jest brudna:D Później odkryli, że woreczek można gnieść i ściskać. Super zabawa dla dzieci i co najważniejsze zero bałaganu:D







Zapraszam co całego działu ZABAWY Z DZIECKIEM gdzie znajdziecie kilkadziesiąt różnych pomysłów na wspólne zabawy. 

Komentarze

  1. Bardzo fajne pomysły. Uwielbiam kreatywne zabawy dla dzieci. Szczególnie spodobało mi się nakrętkowe memo. Fajny sposób na rozwijanie maluszka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo kreatywne i angażujące zabawy. Ja kompletnie nie mam głowy do takich pomysłów i wymyślania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do korzystania z zasobów mojego bloga. W dziale Zabawy z dzieckiem jest już kilkadziesiąt pomysłów.

      Usuń
  3. Przyznaję bez bicia- ja nie mam głowy do takich cudów, a i moi chłopcy jacys tacy niesforni że niespecjalnie chcą siedzieć w miejscu, dlatego my bardziej zabawy ruchowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I nie trzeba majątku wydawać na klocki lego :-)świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klocki lego swoja drogą:) ale fakt-dużo jest zabaw które nic nie kosztują a dzieciaki bawią się super:)

      Usuń
  5. Fajne zabawy, co najważniejsze bez udziału komputera.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aneta jestem podbudowana tym jak super bawicie się w domu. Pracując w przedszkolu widzę ile dzieci przychodzi do przedszkola z bardzo ograniczonym repertuarem zabaw - głównie bajki, auta i lalki. Twoje zabawy sama chętnie wykorzystam w pracy - ten woreczek strunowy z farbami idealny do tematu o kolorach :) Memory nakrętkowe do recyklingu :) Dzięki za nowe pomysły do mojej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia nic tak nie cieszy jak pochwała od pedagoga:) Dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
  7. Zainspirowałaś mnie, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej