"Skąd się wzięłam i inne opowiadania"

Całą Polskę ogarnęła fala upałów. Większość narzeka, a ja się cieszę, bo na takie lato czekałam! Choć jestem ciepłolubna, to jako odpowiedzialna mama nie wychodzę z dziećmi na dwór w największy gorąc. Idziemy z samego rana, a później wieczorem. Cały dzień musimy więc zagospodarować inaczej. A czy jest lepsze zajęcie od leżenia na łóżku i czytania książek? Chyba nie:)
W ostatnich dniach czytaliśmy nową dla nas książeczkę z serii "Julka poznaje świat". Jest to pozycja wydana nakładem wydawnictwa Aksjomat, przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym.


"Skąd się wzięłam i inne opowiadania" to zbiór dziewięciu historyjek, w których główną bohaterką jest kilkuletnia dziewczynka Julka. Przeżywa ona typowe dla dzieci w jej wieku rozterki, problemy i radości.
W książce poruszone są sprawy bliskie wszystkim małym dzieciom- nauka korzystania z wc, wyjazd na wakacje, nauka wspólnej zabawy z rówieśnikami, czy kulturalnego jedzenia bez grymaszenia. Czytając o przygodach Julki mały czytelnik może przemyśleć wiele spraw i oswoić się z różnymi wydarzeniami w swoim życiu. Jak sugeruje tytuł zbioru jest tu nawet część o tym skąd się biorą dzieci-wytłumaczona bardzo przystępnie dla małego ciekawskiego człowieka.
Książka o małej Julce może pomóc nam rodzicom podjąć z dzieckiem trudne tematy. Może pomóc nam pokazać dziecku niewłaściwe zachowania i sposób na ich odmienienie. Chociażby rozdział dotyczący wspólnych zakupów i znanego wielu rodzicom tematu pod tytułem "mamo, kup mi to". Jest tutaj także poruszony temat pojawienia się młodszego rodzeństwa, który dla każdego małego dziecka jest trudny (dla książkowej Julki także).
Książka oprócz ciekawej, mądrej i zrozumiałej dla dziecka treści posiada również miłe dla oka ilustracje. Mojemu Filipkowi bardzo się spodobała, on lubi wszelkie historyjki o dzieciach. Ja również książeczkę oceniam bardzo pozytywnie, poza jednym rozdziałem, który w mojej opinii nie powinien się tutaj w ogóle znaleźć. Jednak jest to moje subiektywne odczucie i po prostu pomijam te kilka stron, kiedy czytam książkę Filipkowi.


Kilka informacji o książce:
Autor: Aleksandra Stańczewska
Wydawnictwo: Aksjomat
Okładka: miękka
Liczba stron: 48
Cena: 19,90 zł
Książka na stronie wydawnictwa klik



 

Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej