Mama czyta: "Na zboczu góry" Ewa Bauer wyd. Prozami

 Lubicie czytać thrillery? To jeden z moich ulubionych gatunków literackich. Thrillery bardzo często wywołują we mnie różne emocje, co jest niewątpliwym plusem lektury tego typu książek. Ostatnim thrillerem, który miałam okazję przeczytać jest nowość wydawnictwa Prozami, książka "Na zboczu góry" Ewy Bauer. Czy tytuł ten spełnił moje oczekiwania? Tego dowiecie się czytając ten wpis. 


Magda i Michał to dwójka młodych ludzi, którzy od jakiegoś czasu są parą. Choć ich codzienność zaprząta praca i nauka postanawiają na jakiś czas oderwać się od rzeczywistości i wyruszyć w pierwszą wspólną podróż, która ma być swego rodzaju podróżą przedślubną. Ich wybór pada na Hiszpanię. Ponieważ młodzi ludzie są mocno ograniczeni skromnym budżetem szukają wycieczki, która będzie tania, a jednocześnie ciekawa. Tym sposobem trafiają do hotelu, w którym jak się okazuje będą współdzielić apartament z inną osobą. Współlokatorem okazuje się Stanisław, starszy pan, który szuka towarzystwa młodej pary. Magda, niezadowolona z takiego obrotu sprawy stara się za wszelką cenę unikać mężczyzny. Wpada więc na pomysł wycieczki w góry, gdzie zwiedzić można ciekawe jaskinie. Młodzi wypożyczają więc skuter i ruszają na poszukiwanie przygody. Niestety na skutek różnych okoliczności nie mają jak wrócić do hotelu. Wtedy pomoc oferuje im młody mężczyzna, który mieszka w górskiej chacie oddalonej od cywilizacji. Magda i Michał, nieświadomi czekających ich kłopotów przyjmują pomoc Hiszpana. Kiedy nie pojawiają się w hotelu przez kilka dni rozpoczyna się akcja poszukiwawcza. Śledztwo prowadzi policja w Hiszpanii i w Polsce oraz prywatny detektyw działający na zlecenie najbliższej przyjaciółki Magdy. Czy młodych ludzi uda się ocalić? Kim jest tajemniczy mężczyzna mieszkający w górskiej chacie?

"Na zboczu góry" to thriller, który przeczytałam jednym tchem. Książka wzbudziła we mnie mnóstwo emocji. Czytając cały czas czułam niepokój i niepewność tego, co może się za chwilę wydarzyć. Autorka wykreowała ciekawą powieść, w której sielankowa wycieczka dwójki młodych ludzi zamieniła się w największy koszmar. To książka, którą ciężko było mi odkładać- cały czas chciałam wiedzieć, co będzie dalej i jak to wszystko się skończy (przyznaję, że próbowałam nawet podglądać zakończenie, żeby trochę upuścić emocji). Jeśli zdecydujecie się sięgnąć po ten tytuł, niech nie zwiedzie Was spokojna początkowo akcja. Pierwsze rozdziały opisujące związek Magdy i Michała przypominają powieść obyczajową, z czasem jednak okazuje się, że to delikatne rozpoczęcie zwiastuje naprawdę mocną treść. Dla mnie to naprawdę dobra książka, która zapewniła mi mnóstwo czytelniczych wrażeń. Jeśli lubicie powieści trzymające w napięciu, to myślę, że o ten tytuł śmiało możecie się pokusić. 

Książkę "Na zboczu góry" znajdziecie na stronie wydawnictwa Prozami. 


 

*Post powstał dzięki współpracy recenzenckiej z wydawnictwem Prozami.

Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej