Lego Duplo- pociąg z cyferkami

 Moja chrześnica w tym tygodniu kończy roczek, więc stanęłam przed dylematem- co podarować  takiemu maluchowi. Zależało mi na tym, aby była to zabawka rozwijająca i kreatywna, a jednocześnie solidnie wykonana i stwarzająca możliwość zabawy w dwie osoby, ponieważ Marysia ma starszą siostrzyczkę. W wyborze prezentu pomogła mi księgarnia TaniaKsiazka.pl, w ofercie której znalazłam Lego Duplo pociąg z cyferkami, czyli zabawkę, która spełnia wszystkie kryteria. W dzisiejszym poście chcę opowiedzieć Wam o tym dlaczego wybrałam ten produkt i dlaczego według mnie jest to bardzo dobra zabawka. 

Lego Duplo to jedna z pierwszych myśli, która przyszła mi do głowy, kiedy pomyślałam o prezencie dla bratanicy. Zabawka ta jest mi doskonale znana, ponieważ moi chłopcy bawili się tymi klockami przez kilka lat. Przez ten czas zgromadziliśmy dużą skrzynię z różnorodnymi, wymieszanymi zestawami, które stwarzały chłopcom ogromne możliwości budowania domków, miast i innych konstrukcji, które akurat przyszły im do głów. Z dużym sentymentem wspominam zabawę tymi klockami i czasem żałuję, że chłopaki wyrośli już z Duplo. Teraz mam nadzieję, że moja chrześnica również pokocha te klocki i będzie się przy nich wspaniale bawiła razem ze swoją starszą siostrą. 


Lego Duplo Pociąg z cyferkami to zestaw idealny na początek przygody z klockami. Składa się z 23 elementów, wśród których znajdują się cztery podwozia z kołami, elementy lokomotywy, klocki z cyferkami, klocki zwykłe oraz trzy figurki- piesek, chłopiec i dziewczynka. Podstawową konstrukcją tego zestawu jest pociąg, ale oczywiście budować można dowolnie. Dzieci mogą tworzyć swoje konstrukcje oraz bawić się dołączonymi figurkami odgrywając różne scenki. Figurki od spodu mają otwory kompatybilne z klockami dzięki czemu łatwo można je zamontować na dowolnym klocku. Oczywiście zestaw pasuje do innych zestawów Lego Duplo, dzięki czemu dokupując kolejne klocki możemy rozbudowywać konstrukcje i stwarzać dzieciom nowe możliwości zabawy.



Dzięki cyferkom zamieszczonym na klockach nasze maluszki podczas zabawy mogą przyswajać sobie np. umiejętność liczenia. Układanie klocków w odpowiedniej kolejności i ich sortowanie to doskonały wstęp do matematyki. Budowanie różnych konstrukcji to trenowanie skupienia, zdolności manualnych, koncentracji oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej. Zabawa klockami rozwija wyobraźnię i kreatywność, a nawet umiejętności społeczne dzięki odgrywaniu różnych scenek za pomocą figurek. 



Klocki te idealnie nadają się dla maluchów, dzięki temu, że łatwo się łączą, są dobrze dopasowane do małych rączek i mają spory rozmiar, co sprawia, że są bezpieczne. Ja wybrałam ten zestaw jako prezent na roczek, choć klocki rekomendowane są dla dzieci powyżej 18 miesiąca życia. Myślę jednak, że roczniak również może z nich korzystać- może na budowanie konstrukcji jeszcze za wcześnie, ale jeżdżenie pojazdem czy przesypywanie klocków jak najbardziej jest wykonalne. 

Klocki Lego Duplo charakteryzują się doskonałą jakością. I bynajmniej nie piszę tego dlatego, że takie jest moje pierwsze wrażenie- w tym wypadku to lata doświadczeń. Tak jak wspomniałam moi chłopcy korzystali z tych klocków bardzo intensywnie i wierzcie mi- nigdy żaden klocek nie pękł, nie połamał się i nie stracił kolorów! Lego Duplo to klocki na lata, więc jeśli zastanawiasz się czy warto w nie inwestować, to z całym przekonaniem mogę powiedzieć, że tak. To jedna z tych zabawek, która nigdy się nie nudzi, bo za każdym razem daje nowe możliwości zabawy. Myślę, że to bardzo dobry pomysł na prezent i bardzo dobra inwestycja w rozwój malucha. 

Oczywiście warto sięgnąć nie tylko po Pociąg z cyferkami, ale również po inne zestawy klocków, których duży wybór znajdziecie w ofercie księgarni TaniaKsiazka.pl


 


Komentarze

  1. Super sprawa! Moje dzieci uwielbiają Lego. Jednak staram się wymyślać im nieco inne atrakcje. Od miesiąca uczą się gry na trąbce i klarnecie, a mąż z http://vibe.pl/ wypożyczył sobie jeszcze gitarę. Nasza muzykalna rodzinka tworzy całkiem fajne brzmienia. Cieszę się bardzo z tego, że dzieci rozwijają swoje pasje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej