Legendy warszawskie- książka wydawnictwa RM

Wyobraźcie sobie, że jako dziecko nie znosiłam legend. Nie wiem dlaczego, choć kochałam książki, to legendy nigdy mnie nie pociągały. Uważałam je za nudne i zbyt mało realistyczne. Teraz natomiast nadrabiam i od jakiegoś czasu uzupełniam moją wiedzę o polskich legendach. Cieszę się również, że chłopcy w przeciwieństwie do mnie bardzo lubią takie opowieści i często sami się ich domagają, w szczególności Filip, który legendami zainteresował się na lekcjach w szkole. Ostatnio postanowiliśmy sięgnąć po Legendy warszawskie, bo tych jeszcze nie mieliśmy okazji poznać. Oczywiście słyszeliśmy o Warsie i Sawie, czy o warszawskiej syrence, ale nie zastanawialiśmy się nigdy nad całą opowieścią. Postanowiliśmy to zmienić! Najsłynniejsze warszawskie legendy znaleźliśmy w jednej z książek wydawnictwa RM, gdzie zostały wydane w bardzo ciekawej, przystępnej dla dzieci formie.


"Legendy warszawskie" to zbiór czterech najsłynniejszych warszawskich legend. Znajduje się tutaj opowieść o Warsie i Sawie, od których jak wszyscy wiemy wzięła się nazwa Warszawa oraz o syrence, którą możemy podziwiać w herbie stolicy. Jest tutaj także podanie o Złotej kaczce- z tą legendą spotkałam się pierwszy raz, a także o Bazyliszku, którego nazwę zna chyba każdy, ale nie każdy wie, że swoją moc pokazał on właśnie w stolicy.


Choć legendy to bardzo stare opowieści, które przekazywane są kolejnym pokoleniom od wieków, tutaj zyskały one nową formę. Napisane są współczesną polszczyzną przez co są zrozumiałe dla dzieci. Są przekazane w dość łagodnej formie, bez bardzo strasznych elementów. Całości dopełniają ciekawe, klimatyczne ilustracje.


Muszę się przyznać, że ten zbiór legend okazał się dla mnie źródłem wiedzy, bo choć powierzchownie wiedziałam na przykład o Warsie i Sawie, to nie pamiętałam już całej legendy. Dla chłopców natomiast była to ciekawa książka, której słuchali w dużym skupieniu.



Książka jest bardzo ładnie wydana dzięki czemu może być pięknym elementem domowej biblioteczki oraz ciekawym pomysłem na prezent.

Kilka informacji o książce: 
Wydawnictwo: RM
Autor: Marta Dobrowolska-Kierył
Okładka: twarda
Liczba stron: 196
Rok wydania: 2016
Cena: ok 29,90 zł
Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj


Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej