Poradnik Nastolatki- podręcznik dla każdej młodej dziewczyny

Bycie Nastolatką to bardzo specyficzny okres w życiu. Pamiętam siebie w tamtym czasie, jak różniło się moje postrzeganie świata, jakie miałam marzenia, jak się zachowywałam. Choć byłam grzeczną dziewczynką, to jednak wielu swoich zachowań dziś nie mogę zrozumieć. Człowiek jest wtedy młody, naiwny i uparty. Zakochuje się na zabój i na zawsze, nienawidzi na sto procent, myśli, że jest dorosły, a tak naprawdę jest jeszcze dzieciakiem.
Z myślą o młodych dziewczynach, współczesnych nastolatkach powstała książka "Poradnik Nastolatki", wydana przez wydawnictwo Siedmioróg. Została ona napisana przez szereg ekspertów- psychologów, seksuologów, dietetyków, prawników, pod redakcją znanego pisarza Aleksandra Minkowskiego (uwielbiałam jego książki!) oraz doktor Lilianny Minkowskiej.


Ta gruba, licząca ponad 400 stron książka to dosłownie kompendium wieku nastoletniego. Można powiedzieć, że jest to podręcznik dla każdej nastolatki. Poruszonych jest tutaj około 200 tematów ważnych dla każdej młodej dziewczyny. Od rzeczy pozornie błahych jak moda, chandra, muzyka, Internet, poprzez tematy związane z dojrzewaniem, seksualnością, poznawaniem swojego ciała, aż po tematy trudne takie jak narkotyki, papierosy, alkohol, ciąża czy choroby typu anoreksja. Aby ułatwić poruszanie się po książce na końcu opracowany został alfabetyczny indeks wszystkich zagadnień.


Rozdziały są krótkie, a jednocześnie treściwe, przekazują wszystko to, co najważniejsze. Napisane są językiem, który trafi do młodych dziewczyn. Bez napuszonego umoralniania, za to z dystansem, humorem i poszanowaniem młodego człowieka. Czytając książkę odnosi się wrażenie, że autorzy doskonale znają problemy trapiące współczesne nastolatki, jednocześnie potrafią z młodzieżą rozmawiać i co najważniejsze- rozumieją.
Kiedy ja byłam nastolatką uwielbiałam czytać tego typu książki. Pamiętam, że miałam różne broszurki i książeczki np. o dojrzewaniu i czytałam je po kilka razy. Lubiłam wiedzieć co się dzieje ze mną, z moim ciałem, mieć poczucie, że staję się młodą kobietą. Myślę, że takie książki są ważne i potrzebne, aby pomóc dziecku przejść w dorosłość. Każda nastolatka chce mieć poczucie, że jest kimś wyjątkowym, chce być rozumiana, akceptowana i szanowana. Czytając "Poradnik nastolatki" może to wszystko poczuć. Może poczytać o problemach, które ją trapią, a o których na przykład wstydzi się porozmawiać z rodzicami czy koleżankami. Bardzo podoba mi się to, że poruszone są tutaj bardzo różnorodne zagadnienia. To co nam dorosłym wydaje się nieraz błahą sprawą, dla młodej dziewczyny może mieć ogromne znaczenie. Autorzy książki wykonali naprawdę kawał dobrej roboty.
Polecam tą książkę dla wszystkich rodziców nastoletnich dziewczyn, albo raczej dla ich córek;) Może być ona świetnym prezentem na urodziny, Mikołaja, czy Dzień Dziecka.



Kilka informacji o książce:
Wydawnictwo: Siedmioróg
Okładka: miękka
Liczba stron: 418
Rok wydania: 2018
Cena: z okładki 49,90 zł aktualnie 26,10 zł na stronie wydawnictwa
Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj





Komentarze

  1. Taka książka powinna pojawić się w biblioteczce każdej, dojrzewającej nastolatki. Lepiej o niektórych rzeczach przeczytać, niż pytać się o nie dorosłych...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej