Czym zająć dziecko w podróży?

Podróże z małymi dziećmi to spore wyzwanie dla rodziców. Są maluchy, które podczas jazdy nie sprawiają żadnych problemów, są też takie, które zaczynają się nudzić po pierwszych 5 minutach.
Dzisiaj chciałabym Wam podpowiedzieć w co można bawić się z dziećmi podczas jazdy samochodem.
Opisane zabawy sprawdzają się u moich chłopców- przypomnę, że Filipek ma 5 lat, a Kuba obecnie 2 lata i 9 miesięcy. Naszą ostatnią kilkugodzinną podróż odbyliśmy tydzień temu.

1. Mapa z zaznaczoną trasą
Mapa to był hit naszego ostatniego wyjazdu. Nie ma chyba dziecka, które podczas podróży nie pytałoby czy daleko jeszcze. Ponieważ mnie te pytania irytują, wzięłam Filipka na sposób- wydrukowaliśmy mu mapę z zaznaczoną trasą oraz kilkoma punktami. Kiedy pytał czy daleko jeszcze odpowiadałam, w którym punkcie, lub pomiędzy którymi się znajdujemy. Filip był bardzo zadowolony, że może samodzielnie śledzić trasę podróży.


2. Lista rzeczy do odnalezienia
Przed każdą dłuższą podróżą robię Filipkowi listę rzeczy do odnalezienia. Jego zadanie polega na obserwowaniu widoków za oknem i odhaczaniu kolejnych punktów. Na liście znajdują się różne rzeczy np. krowa, koparka, samochód w kolorze czerwonym, kościół, wiatrak, rower, koń, jezioro lub rzeka itd. Filip tak bardzo to lubi, że przed wyjazdem sam upomina się o listę.

3. Audiobooki
Moje dzieci nigdy nie przepadały za audiobookami aż do czasu ostatniej podróży. W akcie desperacji wyszukałam na youtube pierwsze lepsze słuchowisko dla dzieci, a później Filipowi tak się spodobało, że wysłuchał jeszcze 5 kolejnych.

4. Czytanie książek
Jeśli Twoje dzieci lubią książki, to myślę, że czytanie w podróży może być świetnym pomysłem. Szczególnie jeśli książka będzie wyjątkowo ciekawa:)

5. Zabawa w śpiewanie
Ja mówiłam jakieś słowo np. pies, kot, miś, a chłopcy mieli zaśpiewać piosenkę z tym właśnie słowem. Filip śpiewał znane dziecięce utwory, Kuba wymyślał własne. Oj było dużo śmiechu

6. Zagadki
Z Internetu wydrukowałam całą listę przeróżnych zagadek, czytałam je Filipkowi, a on zgadywał.

7. Wymyślanie słów na odpowiednią literę

8. Coś nowego
Na czas podróży warto kupić jakąś nową niewielką zabawkę czy książeczkę. Nowa rzecz na pewno przyciągnie uwagę dziecka. Można także zrobić woreczek skarbów, w którym będzie ukryte kilka nowych lub po prostu ciekawych przedmiotów.

9. Stolik podróżny
O stoliku podróżnym pisałam kilka dni temu (kliknij tutaj). Jeśli często podróżujecie warto pomyśleć nad takim zakupem. Stolik podróżny daje dziecku mnóstwo możliwości podczas jazdy- można się na nim bawić, rysować, kolorować, czy układać puzzle.


10. Wyklejanie książeczek z naklejkami

11. Wspólne wymyślanie historii- bajki
Na zmianę dopowiadamy po krótkim fragmencie, tworząc w ten sposób wspólną wymyśloną historię.

12. O kim lub o czym mówię
Opisujemy na przykład jakąś osobę z rodziny, a dziecko zgaduje o kim mowa. Później zmiana- dziecko opisuje-my zgadujemy. 


Większość z tych pomysłów pewnie znacie i stosujecie, ale może któryś punkt nie był wam wcześniej znany? A może są zabawy, które chcielibyście dopisać do naszej listy? Dajcie znać w komentarzu, chętnie poznam nowe zabawy na czas podróży:) 

Komentarze

  1. Świetnie wypunktowane! Sama mam trójkę i wiem o czym piszesz :-) czasami bywa ciężko i wtedy warto wypróbować wszystkie opcje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas sprawdzają się piosenki, książeczki. Baeimy się też w to kto pierwszy zauważy autobus, ciężarówkę itp.Mój synek ma 3 lata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zapomniałam o tej zabawie, a tez sie tak bawimy:)

      Usuń
  3. Swego czasu u nas był podobny wpis, i odziwo wszystkie pomysły nam się nie pokrywają :P

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas również sprawdzają się książeczki, piosenki, oczywiście coś nowego. ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej