Mama czyta- "Pieśń o Bernadetcie"

Lourdes. Myślę, że każdy katolik zna tą nazwę. Ja również ją znałam, ale w sumie nic poza tym. Wiedziałam, że były tam jakieś cuda i objawienia, że jeżdżą tam pielgrzymki, coś obiło mi się o uszy o jakiejś wodzie (dostałam kiedyś od znajomego księdza flakonik z taką wodą). Ale nic poza tym. Natomiast już od kilku dni nie jestem taką ignorantką w tej dziedzinie. Co się zmieniło? Przeczytałam powieść "Pieśń o Bernadetcie" wydaną przez wydawnictwo Promic.


Jest to dość obszerna opowieść o tym, co wydarzyło się w połowie XIX wieku w tym malutkim miasteczku u stóp Pirenejów. Tam, razem ze swoją rodziną, w wielkiej biedzie żyła dziewczynka Bernadetta Soubirous. Nie wyróżniała się niczym szczególnym, wręcz przeciwnie, uważano ją za lenia i nieuka. Tak to już jest, że Pan Bóg często tych najmniejszych postanawia wyróżnić. Tak stało się tym razem, kiedy to Bernadetcie zaczęła ukazywać się przepiękna tajemnicza Pani. Długa była droga dziewczynki, wiele musiała ona wycierpieć zanim świat jej uwierzył. Nie będę zdradzać szczegółów, żeby nie psuć Wam przyjemności czytania.
Nie będę oszukiwać, że jest to lekkie czytadło. O nie, to zdecydowanie coś o wiele więcej. Były momenty, że czytało mi się dość trudno, a były takie, że pochłaniałam dziesiątki stron nawet nie wiedząc kiedy.
Lubię książki, które pozwalają mi poszerzyć moją wiedzę. Obojętnie czy chodzi o postacie historyczne, miejsca, czy postaci świętych. Zawsze czytając sięgam do Internetu i weryfikuję informacje. Tym razem również w połowie książki zaczęłam wyszukiwać czegoś więcej o głównej bohaterce. Zajrzyjcie tutaj i poczytajcie.
Czy poleciłabym tą powieść? Zdecydowanie tak. Dla mnie Lourdes było do tej pory tylko nazwą miejsca pielgrzymek, teraz już wiem o wiele więcej. Chciałabym kiedyś tam pojechać i na własne oczy zobaczyć to miejsce. Po dziś dzień mają tam miejsce cuda i uzdrowienia...

Kilka informacji o książce:
Autor: Franz Werfel
Wydawnictwo: Promic Wydawnictwo Księży Marianów
Liczba stron: 692
Rok wydania: 2016
Cena: 38,90 zł
Książka na stronie wydawnictwa: tutaj



Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej