Niefortunne przypadki młodej kaczki, czyli kaczor Donald w zupełnie innej odsłonie

Kaczor Donald to jeden z moich ulubionych bohaterów z dzieciństwa. Uwielbiałam czytać komiksy z jego przygodami i pamiętam, że za kieszonkowe kupowałam gazetki z Kaczorem Donaldem. Pamiętacie je jeszcze? Niedawno znalazłam nawet w szafie kilka starych komiksów i pokazałam moim chłopakom. Filip nawet trochę poczytał i stwierdził, że mu się podoba, więc jest szansa, że rozsmakuje się w przygodach zwariowanej kaczki i jej przyjaciół.
Bardzo ucieszyła mnie więc wiadomość, że nadal pojawiają się książki z Kaczorem Donaldem i to nie tylko w klasycznej komiksowej odsłonie, ale także w zupełnie nowej formie. Zobaczcie sami!


"Niefortunne przypadki młodej kaczki" to książka, w której cofamy się w czasie do momentu, kiedy Kaczor Donald był jeszcze młodym chłopcem. Ciekawy to zabieg, bo Donalda wszyscy znamy jako dorosłego kaczora. Tutaj Donald jest młodą kaczką, na którą spada duże nieszczęście- gospodarstwo jego babci bankrutuje, a Donald i babcia muszą zrobić wszystko, aby ocalić rodzinny majątek. Na skutek zbiegu okoliczności Donald dostaje się do prestiżowej szkoły z internatem- Akademii KRIP. A tam jak to w szkole- na młodego Donalda czeka wiele ciekawych przygód, poznaje on nowych przyjaciół i musi przetrwać pomimo różnych przeciwności.


Książka określana jest jako "powieść graficzna" bowiem ogromną rolę grają tutaj ilustracje. Jednocześnie nie jest to typowy komiks jaki znamy z poprzednich lat, a raczej połączenie tradycyjnej książki z elementami komiksowymi. Napisana jest w bardzo humorystyczny sposób, zawiera dużo zabawnych sytuacji i ciekawych żartów słownych.



Miałam nadzieję, że taka inna forma książki zachęci mojego Filipa do samodzielnego czytania, jednak niestety się przeliczyłam. Książka owszem bardzo mu się podoba, jednak preferuje jej słuchanie niż samodzielne czytanie. Tym sposobem od kilku dni co raz to słyszę "mamo, poczytasz nam kaczki?".


Choć osobiście wolę Kaczora Donalda w klasycznej komiksowej odsłonie, to jednak książka "Niefortunne przypadki młodej kaczki" mnie nie zawiodła. Myślę, że to pozycja przy której dobrze bawią się nie tylko dzieci, ale także dorośli fani Kaczora Donalda. Miło jest od czasu do czasu wrócić do bohaterów ze swoich młodych lat i choć przez chwilę znowu poczuć się dzieciakiem.



Książkę kupicie na stronie księgarni Egmont- kliknij tutaj

Jej wydawcą jest HarperCollins Polska


Kilka informacji o książce: 
Autor: Jimmy Gownley, ilustracje: Jay Fosgitt
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Okładka: miękka
Rok wydania: czerwiec 2020
Liczba stron: 214
Cena: ok 26 zł

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej