Zabawy z dzieckiem

Dziś opowiem Wam, w co bawię się z Filipkiem. Może okaże się, że którejś z tych zabaw nie znacie i przyda Wam się nowy pomysł. Chętnie poczytam też w co wy bawicie się ze swoimi maluchami, zachęcam do pisania w komentarzach!
Oczywiście Filip ma mnóstwo zabawek- pluszaki, samochody, klocki, układanki, grajki, pchacze itd. Czasem się nimi bawi, a czasem wcale go nie interesują i muszę stawać na głowie jak mojego małego pana zająć.
Oto kilka naszych zabaw:

1. Balonik

Bierzemy dziecko za rączki (Filip uwielbia kiedy w zabawie uczestniczy więcej osób np. dziadkowie czy rodzice) i mówimy : Baloniku mój malutki, rośnij rośnij okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach (podnosimy ręce i rozciągamy najbardziej jak się da), przebrał miarę no i bach (puszczamy ręce, upadamy itd.)

2. Prace domowe

Małe dzieci uwielbiają naśladować dorosłych, To jeszcze ten etap, kiedy chcą pomagać, choć niekoniecznie ta pomoc jest nam potrzebna (jak urosną pewnie będzie odwrotnie:D). Kiedy sprzątam np. wycieram kurze, daję Filipowi ściereczkę i pozwalam wycierać regał. Kiedy wstawiam pranie Filip wrzuca ubrania do pralki. Przy ścieleniu łóżka podaje poduszki do schowania. Kiedy prasuję, Filip pakuje ubranka do miseczki i mi przynosi. Ostatnio nawet pomagał tatusiowi myć samochód.

3. Miska skarbów

Do kuchennej miski wrzucam różne przedmioty, np. puste opakowania, zmywak kuchenny, jakieś akcesoria domowe (oczywiście tylko te nieostre i zupełnie bezpieczne). Filipek uwielbia przeglądać takie skarby.
Ostatnio dostał też do zabawy duży słoik, a w nim 4 duże baterie. Fisher Price może się schować;)



4. Pomocnik tatusia

Filip uwielbia obserwować tatę podczas majsterkowania. Jego radość jest jeszcze większa, kiedy tata pozwala mu potrzymać sprzęt lub nawet co nieco pomagać. Ostatnio wspólnie rozkręcili samochodzik i Filipek pod czujnym okiem taty próbował go skręcać.


5. Rysowanie

 Kupiłam blok i kredki i sobie bazgrolimy. Filip próbuje mazać sam, ale bardziej lubi, kiedy to ja mu coś rysuję.


6. Straszenie

Filip uwielbia wszelkie zabawy polegające na straszeniu się. Często udaje lwa i wtedy ja muszę uciekać i chować się za meblami. Czasem też chowam się tak, żeby nie widział gdzie jestem i kiedy podchodzi to go straszę. Jak on się wtedy śmieje! Uwielbia też być goniony. Najlepiej wychodzi mu uciekanie na rękach u tatusia;)

7. Robaczki

Ta zabawa ma u nas dwie wersje. Pierwsza-"idę" palcami po pleckach Filipka, mówiąc: idą robaczki, po pleckach robaczki (zaczynam Filipka gilgotać po szyjce lub paszkach) robaczki,robaczki!
Druga to szukanie robaczków pomiędzy paluszkami u stóp- robaczkami są kłaczki od skarpetek.

8. Zgadywanki

Kładę przed Filipkiem np. dwie karty z obrazkami i pytam np. "gdzie jest jajko". Filip wskazuje właściwy obrazek. Można też kłaść przedmioty, wydrukowane obrazki, pytać o przedmioty znajdujące się w domu, obrazki w książce itd.

9. Przyklejanie naklejek

Kupiłam kilka książeczek z naklejkami i wspólnie je przyklejamy. Coraz częściej Filip przykleja całkiem sam oraz znajduje odpowiednią naklejkę. Przy okazji opowiadam o obrazkach, uczę nowych słów.

10. Tańce i śpiewy

Śpiewamy piosenki i tańczymy, najlepiej całą trójką. Lub po prostu puszczamy muzykę z radia.

11. Zabawa z piłką

Turlanie, rzucanie, kopanie, chyba każde dziecko lubi.

12. Sroczka

Zabawa znana chyba każdemu. Tu tu tu sroczka, kaszkę ważyła-temu dała na miseczkę, temu dała na łyżeczkę, temu, bo ładnie prosił, temu,bo wodę nosił, a najmniejszemu nic nie dała, tylko ogonkiem pomachała i frrrr frrr frrrr poleciała.

Dużo różnych fajnych wierszyków i rymowanek można znaleźć w sieci i sobie wydrukować. Polecam zajrzeć tutaj i tutaj

13. Szukanie zabawek

Chowamy zabawkę i szukamy jej.

14. Mini kręgle

Uzbierałam kilka małych buteleczek (po Monte Drink,ale mogą być też inne). Ustawiam je, a Filipek turla piłkę, tak, żeby wszystkie przewrócić. Bardzo podoba mu się ta zabawa.
Oczywiście w sklepach są plastikowe kręgle dla dzieci, ale zauważyłam, że dzieciaczki często wolą bawić się takimi zrobionymi zabawkami, niż kupionymi.



15. Pudło zabawek

Na regale stoi u nas pudełko, w którym chowam rzeczy dla kolejnego dziecka. Mam na myśli zabawki, jakieś akcesoria itd. Raz na długi czas Filipek może w tym pudle poszperać.



Jakie jeszcze zabawy dopisalibyście do tej listy?

Komentarze

  1. Oprócz balonika, mini kręgli i pudełka z zabawkami już schowanymi to wszystko pozostałe tez przerabiamy :) Te same zabawy, ta radość.. Ostatnio naklejki posłużyły nam nawet jako nagrody za zrobienie siusiu na nocniku. Powiesiłam na lodówce wielką kartkę z bloku (magnesami) i za każdym razem jak zrobi siusiu czy kupkę to przyklejał tam naklejkę, jak się skończyły to musiałam coś nowego wymyślić i teraz jest etap wrzucania pieniążków do skarbonki (czasami specjalnie zostawiam jakieś drobne, bo jakbym miała za każdym razem wrzucać po 2 czy 5 zł to bym zbankrutowała, bo już coraz częściej sika na nocnik;) )

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do punktu 3. Zauważyłam, że moje dzieci bardziej intersują takie właśnie zabawki- baterie, sitko itp. Wolą je niż najlepsze zabawki

    OdpowiedzUsuń
  3. jest jeszcze fajna spiewanko-pokazywanka ;) "Glowa ramiona kolana piety ..." Filip uwielbia :) af

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo znam,ale jeszcze nie próbowałam na Filipie:D Mnóstwo jest takich różnych pokazywanek, mam wydrukowane chyba z 10 stron tego.

      Usuń
  4. To chyba wszystko zależy od dziecka w co sie lubi bawić. Mój podopieczny np. kocha samochody i tylko nimi bawi się przez cały dzień.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno zależy od dziecka. Mój synek z zabawek, też najbardziej lubi bawić się samochodami.

    OdpowiedzUsuń
  6. widzę ,że Filipek bawi się w te same zabawy co Lili u nas jest jeszczee kółko graniaste,stary niedźwieć mocno śpi,zabawa w chowanego,mini teatrzyki,wszelkiego rodzaju kreatywne zajęcia np,malowanie stópkami, rysowanie kredą po płocie,wspólne lepienie pierogów czy ciastek, i wiele innych-ale wszystkie te co wymieniłas także-oprócz robaczków u nas jest idzie raczek i kominiarz a także pisze pani na maszynie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej