Mama czyta- Pewnej zimy nad morzem-recenzja książki

Kocham nasz Bałtyk, uwielbiam tam jeździć i chłonąć tą atmosferę, dlatego taka łasa jestem na książki, których akcja rozgrywa się w nadmorskich miejscowościach. Dzięki nim mogę poczuć trochę tego klimatu niezależnie od pory roku, będąc kilkaset kilometrów dalej. Kiedy zobaczę książkę, która rozgrywa się nad morzem jest prawie pewne, że po nią sięgnę. I tak było również z nowością od wydawnictwa Lucky- "Pewnej zimy nad morzem".


W opisie na okładce czytamy:

"Senne nadmorskie miasteczko tuż przed Bożym Narodzeniem staje się areną niepokojących zdarzeń. Dwa ciała, które mogą należeć do tej samej ofiary to dopiero początek...Przystojny policjant Marek rozpoczyna skomplikowane śledztwo. Dzielnie wspiera go w tym urocza Majka."

Brzmi całkiem nieźle, ale cóż na tym mój zachwyt się kończy.
Jeśli tak jak ja oczekujecie w tej książce nadmorskiej atmosfery i klimatycznych zachodów słońca, to tutaj tego nie znajdziecie. Jest za to dziwnie, mrocznie i demonicznie. I niestety to ostatnie przesądziło o tym, że ta książka zupełnie nie trafiła w mój gust. O ile wywołujące demony staruszki jeszcze mogłam jakoś przełknąć, o tyle zlot młodzieży fascynującej się okultyzmem i nadającej sobie demoniczne imiona, to było dla mnie już za wiele. Kryminalna zagadka, owszem jest, może i nawet ciekawa, gdyby nie cała otoczka, która jej towarzyszy. W dodatku język pełen wulgaryzmów i różne dziwne postaci i sytuacje sprawiły, że czytanie tej książki nie było dla mnie żadną przyjemnością.
Rozczarowałam się ogromnie, bo wszystkie książki z wydawnictwa Lucky, które do tej pory czytałam bardzo mi się podobały- były pełne ciepła, rodzinnych uczuć, klimatycznych małych miejscowości.

Jeśli lubicie czytać o demonach i nieobce są wam mroczne klimaty, być może będziecie zachwyceni. Jeśli lubicie książki pełne ironii również się nie zawiedziecie. Być może ja nie zrozumiałam humoru, może za bardzo nastawiłam się na coś innego. Na portalu lubimyczytać.pl książka osiąga wysokie noty, więc widać nie brakuje miłośników takich klimatów. Ja do nich niestety nie należę.






Kilka informacji o książce:
Wydawnictwo: Lucky
Autor: Iwona Banach
Okładka: miękka
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 320
Cena: 34,90 zł
Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj

Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej