Ciekawe książki kucharskie z wydawnictwa Esteri

Korzystacie z książek kucharskich? Ja muszę przyznać, że zwykle szukam przepisów w Internecie, a do książek rzadko zaglądam. Chociaż lubię eksperymentować z nowymi daniami, to jednak nie znoszę gotowania samego w sobie. Irytuje mnie stanie w kuchni, wymyślanie potraw, które moja rodzina zje z uśmiechem. Niestety gotować muszę i robię to praktycznie codziennie. Dlatego chętnie poznaję nowe przepisy, a szczególną sympatią darzę te proste, które nie wymagają zbyt długiego przygotowania. Chociaż nie jesteśmy wegetarianami, nie przepadam również za babraniem się w mięsie, dlatego często przygotowuję potrawy roślinne. Z tego względu zainteresowały mnie książki kucharskie z wydawnictwa Esteri, a konkretnie dwa tytuły, które Wam tutaj pokażę.


 "15-minutowa kuchnia dla singli" to książka, która przyciągnęła mnie swoim tytułem. 15 minutowe przygotowanie potrawy? To zdecydowanie coś dla mnie:D Książka składa się z pięciu rozdziałów. Najpierw są to porady dotyczące gotowania i przygotowywania potraw. Możemy się tutaj dowiedzieć jak przechowywać składniki, aby zawsze mieć je pod ręką i szybko wykorzystać.
Rozdział drugi to przepisy na sałatki i przekąski. 


Następne rozdziały to zupy i dania jednogarnkowe, potrawy wegetariańskie, a na koniec rybne i mięsne.


Zaprezentowane w książce przepisy chociaż są proste w przygotowaniu, to jednak w większości są dość egzotyczne i wykwintne. Takim daniem z pewnością oczaruje się gości czy domowników nie wkładając w to dużo wysiłku.

Druga książka to "Wegetariańskie przepisy dla maluchów". Tak jak wspomniałam na początku, my wegetarianami nie jesteśmy, ale staramy się spożywać mięso w rozsądnych ilościach, czyli nie gości ono na naszym stole codziennie. Lubimy potrawy roślinne i chętnie poznaję nowe przepisy, którymi mogę uraczyć moją rodzinkę. Choć w książce podane są przepisy dla maluszków, to spokojnie wiele z nich można zaproponować starszym dzieciom.
Ponieważ dzieci intensywnie rosną i rozwijają się bardzo ważne jest, aby zapewnić im optymalne do tego warunki m.in poprzez odpowiednie żywienie. Pierwszy rozdział książki dokładnie opisuje najważniejsze zagadnienia związane z wychowaniem dziecka w rodzinie wegetariańskiej. Są tu opisane potrzeby żywieniowe dzieci, niezbędne składniki odżywcze, wprowadzanie pierwszych stałych pokarmów, problemy trawienne, produkty, które powinien spożywać wege-maluch oraz najważniejsze wskazówki dotyczące samego gotowania.



Część z przepisami podzielona jest na dwa rozdziały- zupki jarzynowe na obiad oraz podwieczorki, kolacje & śniadania. Mi w oko wpadł szczególnie ten ostatni rozdział, bo jest w nim kilka ciekawych przepisów na pyszne musy owocowe, ciasteczka, babeczki, kaszki, a także kremy i pasty np. do posmarowania pieczywa.



Obydwie książki mają niewielkie rozmiary, są podręczne i wygodne w użyciu. Zostały wydane przez Wydawnictwo Esteri, znajdziecie je w dziale Lifestyle.

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej