"Pierwsza pomoc dla niemowląt i dzieci"- przydatny poradnik dla rodziców

 Gdybym zapytała Was, co jest dla was najtrudniejsze w rodzicielstwie, co byście odpowiedzieli? Ja bez wątpienia powiedziałabym, że dla mnie najtrudniejszą i najbardziej stresującą rzeczą jest odpowiedzialność za zdrowie i życie dzieci. Zanim moi chłopcy przyszli na świat nawet nie zdawałam sobie sprawy, ile różnych zagrożeń i chorób może przytrafić się małym ludziom. Kiedy zostałam mamą wielokrotnie myśl o tym, że chłopcom może się coś stać dosłownie mnie paraliżowała. I najgorsze jest to, że choćbyśmy nie wiadomo jak się starali, to i tak na wiele rzeczy nie mamy wpływu i zarówno choroby, jak i różne urazy mogą się naszym dzieciom przytrafić niezależnie od naszej troski i opieki. Ważne jest jednak, abyśmy mieli wiedzę i umiejętności, które w nagłych przypadkach mogą pomóc nam uratować życie dziecka lub też po prostu przydać się w walce z chorobą. Warto więc zaopatrzyć się w dobre źródła wiedzy, przy czym powiem Wam szczerze, że takim źródłem zdecydowanie nie jest Internet. Nie zliczę ile razy zdarzało mi się szukać w Internecie informacji na temat zdrowia i ile razy to, co znalazłam przyprawiało mnie o najstraszniejsze myśli i panikę. A przecież spokój jest kluczowy i tak naprawdę w większości przypadków choroby dzieciaków nie są poważne i po kilku dniach zostają wyleczone. 

Dlatego też dziś polecam Waszej uwadze ciekawy poradnik "Pierwsza pomoc dla niemowląt i dzieci". Jest to książka, w której znajdziecie dużo przydatnej wiedzy na temat radzenia sobie w sytuacji wystąpienia choroby, czy urazu u dziecka. 

Treści w książce zostały podzielone na kilka części. Na początku autorzy przybliżają nam różne symptomy, które towarzyszą chorobom m.in gorączka, różnorodne bóle, wysypki, objawy ze strony układu oddechowego, czy pokarmowego. Każdy taki symptom został omówiony ogólnie, po czym przedstawiono konkretne czynności, które powinniśmy wykonać, aby pomóc dziecku oraz moment, kiedy powinniśmy zgłosić się do lekarza. 

Następnie autorzy przedstawiają nam najczęstsze choroby wieku dziecięcego, przede wszystkim choroby zakaźne. 

Kolejna część, to dolegliwości intymne, czyli wszystko to, co związane z układem moczowo-płciowym i narządami płciowymi u dziecka. 

Dalej w poradniku przedstawiono to, co niezwykle ważne i zwykle dziejące się z zaskoczenia, czyli wszelkie urazy, które mogą przytrafić się dziecku w domu i na powietrzu. Są tu omówione m.in oparzenia, rany, urazy różnych części ciała, ukąszenia przez owady, czy udar cieplny. 

Na koniec natomiast w poradniku znajduje się część dotycząca naszego przygotowania do różnych wypadków i chorób, czyli apteczka pierwszej pomocy, którą powinniśmy mieć w domu i na wyjazdach, znajomość leków, czy niektóre przydatne umiejętności i gadżety, które warto mieć. 

To, co bardzo podoba mi się w tym poradniku, to treści, które można podsumować zdaniem "zachowaj spokój". Nie ma tutaj zbędnego straszenia i panikowania, porad w stylu jeśli dziecko ma katar i gorączkę, to natychmiast jedź do lekarza, albo najlepiej na sor (takie porady można znaleźć w Internecie...). Celem poradnika nie jest wzbudzanie paniki u rodzica, a pokazanie jak mądrze i szybko pomóc dziecku w każdej sytuacji. Oczywiście są takie momenty, kiedy do lekarza trzeba jechać natychmiast i bezdyskusyjnie, ale są również takie, kiedy spokojnie możemy poradzić sobie sami w domu, bez dodatkowego stresowania dziecka. Książka ta zawiera mnóstwo cennych porad, które mogą okazać się niezwykle przydatne. Napisana jest w prosty, przystępny sposób, przyswajalny dla każdego rodzica. Osobiście uważam, że wiedza na temat pierwszej pomocy i pielęgnacji chorego dziecka jest niezwykle istotna i każdy rodzic powinien taką wiedzę nabyć lub nawet nabywać przez cały czas. Zdecydowanie ta książka może w tym pomóc. 







Książkę kupicie na stronie wydawnictwa Jedność- kliknij tutaj 


 

Komentarze

  1. mega ważna rzecz, ważniejsza niż kolorowe ubranka, ładne zabawki co nie. Ja już jestem na dalszym etapie, przerzucam się z pampersów na Pieluchomajtki, tej książeczki nie miałam ale coś podobnego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej