Nowości komiksowe marzec 2022- część 1- kontynuacje serii - "Sami. Nożownik z Fortville" i "Smerfy i Krakukas"

 W dzisiejszym wpisie zapraszam Was na część pierwszą nowości komiksowych, które ukazały się w marcu. Są to dwa komiksy będące kontynuacjami wydawanych już serii. W następnym wpisie pokażę Wam natomiast całkowite nowości, czyli pierwsze tomy serii dopiero wchodzących na polski rynek wydawniczy. 

Kto potrafi powiedzieć ile tomów komiksów o Smerfach zostało już wydanych? Ja mogę tylko powiedzieć, że bardzo dużo, na pewno kilkadziesiąt. Jednak widać ta kultowa bajka nadal się nie nudzi i dzieci chętnie sięgają po przygody niebieskich stworków. Najnowszy komiks nosi tytuł "Smerfy i Krakukas" i zawiera w sobie dwie osobne historie. W pierwszej z nich Papa Smerf próbuje stworzyć miksturę, która mogłaby poprawiać plony. Niestety eksperyment się nie udaje i mikstura powoduje zbyt poważne przemiany. Jednak, kiedy Smerfy chcą się jej pozbyć część płynu wpada do ptasiego gniazda. W wyniku tego z jednego z piskląt powstaje ogromne ptaszysko Krakukas, które niszczy wioskę Smerfów. Smerfy muszą uciekać i szybko znaleźć jakiś sposób na pokonanie potwora. 



Druga historia to opowieść o Smerfie, który marzy o podróży dookoła świata. Na nic zdają się próby zatrzymania przyjaciela czynione przez wszystkie Smerfy w wiosce. Uparty Smerf wyrusza na samotną wędrówkę. Niestety bardzo szybko wpada w kłopoty. 


Kolejna propozycja to drugi tom komiksu "Sami". Komiks ten opowiada o grupie dzieci, które nagle zostały same w mieście. Wszyscy inni ludzie zniknęli, a grupa przypadkowych dzieciaków musi sama sobie poradzić w opustoszałym mieście. W drugim tomie możemy zobaczyć, że bohaterowie zaczynają urządzać się w nowej rzeczywistości. Korzystają z różnych miejsc i wydają się nawet zadowoleni. Niestety szybko dochodzi między nimi do spięcia. W dodatku w mieście pojawia się nożownik, który jest bardzo niebezpieczny. No właśnie ten nożownik...Pierwsza część komiksu nawet mi się podobała, natomiast do drugiej mam ogromne zastrzeżenia. Jeśli mam być szczera żałuję, że pozwoliłam Filipowi ten komiks przeczytać i tu przyznaję- nie przejrzałam wcześniej tej książki. Nie podoba mi się motyw nożownika, który z zakrwawionym nożem gania bohaterów opowieści. Uważam, że komiks ten zdecydowanie nie nadaje się dla dzieci, jeśli już to dla młodzieży i to nawet tutaj bym się zastanawiała. Oczywiście nikogo nie zniechęcam, tak jak wspomniałam moje dziecko też przeczytało, ale uprzedzam, że treść komiksu jest bardzo kontrowersyjna. 






Przedstawione dziś komiksy kupicie w księgarni internetowej Egmont. W kolejnym wpisie pokażę Wam kolejne trzy tytuły- tym razem bez kontrowersyjnych tematów. 

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej