Nowe opowiadania z Doliny Muminków- Muminek i tajemnica lata/ Muminek i urodzinowy guzik

 W dzisiejszym wpisie przychodzę z bardzo dobrą wiadomością dla dużych i małych miłośników Muminków. Tą wiadomością są oczywiście nowe książki, w których możemy poczytać o przygodach Muminka i jego rodziny oraz przyjaciół. Są to krótkie, kolorowo ilustrowane opowiadania przygotowane na podstawie oryginalnych opowiadań Tove Jansson. Mają one jednak uproszczoną formę, dzięki czemu doskonale nadają się dla młodszych dzieci. Seria liczy już kilka tytułów, a wspomniane dwa najnowsze to "Muminek i tajemnica lata" oraz "Muminek i urodzinowy guzik". 


Akcja książeczki "Muminek i urodzinowy guzik" rozgrywa się w dniu urodzin Muminka. Muminek jest bardzo szczęśliwy, ponieważ w prezencie od mamy dostał piękny guzik. Jednak, kiedy chce podzielić się radością z przyjaciółmi, ci nie mają dla niego czasu. Muminek martwi się, że nikt nie będzie świętował razem z nim. Oczywiście okazuje się, że przyjaciele tak naprawdę szykowali urodzinową niespodziankę. 




"Muminek i tajemnica lata" to z kolei opowiadanie prawie kryminalne. Tatuś Muminka kończy swoją najnowszą książkę, kiedy niespodziewanie ze stołu znika jego notes i pióro. Pierwsze podejrzenia padają na Topika i Topcię, trop jest jednak niesłuszny. Wkrótce w niewyjaśnionych okolicznościach notes ponownie się pojawia, jednak w środku zapisane jest tajemnicze słowo. Włóczykij dochodzi do wniosku, że za dziwną kradzieżą stoi...Buka. Muminki stwierdzają, że Buka czuje się samotna, więc zapraszają ją na kolację. Jak myślicie, czy Buka przyjmie zaproszenie? 



Swoją drogą jestem ciekawa, czy jako dzieci baliście się Buki? Podobno wiele osób autentycznie czuło w dzieciństwie lęk przed tą postacią. Ja kompletnie nie pamiętałam Buki dopóki nie zaczęłam oglądać i czytać Muminków z moimi chłopcami. Na szczęście oni Buki się nie boją. 

Seria tych opowiadań to bardzo fajne książeczki do czytania dzieciom oraz powspominania bajki z naszego dzieciństwa. Mi osobiście bardzo podoba się taka odświeżona formuła starej bajki i dostosowanie opowiadań do młodszych dzieci. 

Komentarze

  1. Akurat miałam okazję zapoznać się z tymi dwoma tytułami, wszystkie przygody Muminków są super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za Muminkami zawsze przepadałam, więc nawet jako dorosła osoba chetnie sięgne poraz kolejny:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej