"Nowa kolekcja bajek. Smerfy"- przygody Smerfów w nowej odsłonie

 Smerfy to bajka, którą chyba każdy zna i każdy oglądał. Do dziś cieszy się ona dużą popularnością wśród dzieci, do czego z pewnością przyczyniła się odświeżona forma animacji, dostosowana do współczesnych odbiorców. Jednak czy zawsze warto ulepszać coś, co jest bardzo dobre? W mojej ocenie Smerfy straciły swój urok i są już zupełnie inną bajką niż pierwotna wersja. Stare "Smerfy" uwielbiam, nowe lubię nieco mniej, jednak wciąż próbuję dać im szansę. Choć filmowe wersje mnie nie zachwyciły, byłam ciekawa jak będzie z książkowymi przygodami. Aby to sprawdzić sięgnęłam po książkę "Nowa kolekcja bajek. Smerfy" wydaną przez wydawnictwo Harperkids. 


 Moje pierwsze wrażenie z pobieżnego przeglądania książki było bardzo dobre- duże, kolorowe ilustracje, wyglądające jak kadry z filmu z pewnością przyciągną wzrok dzieci i sprawią małym czytelnikom dużo frajdy. Pod tym względem książka jest naprawdę dobrze wydana. 

Niestety, kiedy zaczęłam wczytywać się w tekst mój zachwyt nieco opadł. Nowe przygody Smerfów jakoś nie do końca do mnie przemawiają, za dużo tutaj przesadzonych elementów i "akcji" wprowadzonej trochę na siłę. Dodatkowo tekst jest odrobinę ciężki do czytania, przez co czytanie na głos dzieciom stało się dla mnie nieco męczące. Książka składa się z sześciu opowiadań. 





Myślę, że miłośnikom współczesnej wersji Smerfów książka przypadnie do gustu. Ja jednak wolę tradycyjną wersję tej bajki. 





Komentarze

  1. Martyna Kwiatkowska15 maja 2022 15:31

    Sama z przyjemnością się z nią zapoznałam w wolny wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak byłam dzieckiem lubiłam oglądać tą bajkę:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej