Mama czyta: "Królowie życia PRLu"

 Uwielbiam czytać o czasach PRLu i kiedy tylko widzę jakąś nową książkę w tym temacie, to nie potrafię się jej oprzeć. Tak było również w przypadku książki "Królowie życia PRL-u. Czerwoni książęta, playboye, towarzysze. Kim byli celebryci realnego socjalizmu?", którą znalazłam w ofercie księgarni taniaksiążka.pl. Natychmiast zapragnęłam ją mieć, bo choć wydawać by się mogło, że temat PRL-u niczym już mnie nie zaskoczy, to jednak tym razem książka zdawała się nieco odbiegać od wielu innych, które do tej pory czytałam. Zwykle miałam do czynienia z opisami codziennego życia w tych ciekawych czasach, tym razem jednak trafiłam na tytuł, który opowiada o konkretnych osobach, znanych osobistościach, które w owych czasach pięły się po drabinie sławy i popularności. 


Kim byli ci sławni ludzie, którzy cieszyli się popularnością w czasach wszechobecnej szarzyzny? Aktorami, sportowcami, dziennikarzami, politykami, którzy żyli zupełnie inaczej niż przeciętni Polacy. W swojej książce autorka Iwona Kienzler opisała kilku mężczyzn, których z powodzeniem można określić mianem celebrytów czasów PRL-u. Są to Józef Cyrankiewicz, Włodzimierz Sokorski, Tadeusz Łomnicki, Stanisław Mikulski, Andrzej Jaroszewicz, Jan Ciszewski, Władysław Komar i Janusz Głowacki. Niestety jak się okazało dla mnie są to postaci zupełnie nieznane (poza dwoma wyjątkami), więc książka nie do końca spełniła moje oczekiwania. Spodziewałam się chyba, że będę mogła tutaj poczytać o bardziej znanych mi osobach oraz ogólnie o tym jak żyli sławni ludzie w PRL-u. Tymczasem książka ma postać biografii kilku wymienionych osób, w dodatku biografii bardzo szczegółowych. Każdą postać poznajemy tutaj od dzieciństwa, z wieloma szczegółami, które niestety bardzo szybko zaczęły mnie nużyć. Choć bardzo lubię biografie, to jednak ciężko czyta się szczegółowe losy osób, o których nigdy się nie słyszało. Choć oczywiście książka jest bardzo dobrze przygotowana i widać, że autorka włożyła w nią ogrom pracy, to niestety w mój gust nie trafiła. Za mało znalazłam tutaj typowego PRL-u, za dużo natomiast szczegółowych opisów. 

Książkę polecam osobom zainteresowanym historią i zgłębianiem szczegółowych losów postaci. Odradzam natomiast osobom, które lubią lekkie opowieści o PRL-u i interesują się tymi czasami od strony obyczajowej. 

Zachęcam do odwiedzenia księgarni taniaksiążka.pl- znajdziecie tam dużo ciekawych nowości. 


Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej