Mama czyta: "Druga siostra" Mohlin&Nystrom wyd.Czarna Owca

 Dziś w ramach cyklu Mama czyta zaprezentuję Wam nowość z wydawnictwa Czarna Owca. Jest to książka-kryminał należąca do "Czarnej serii". 

 

W książce "Druga siostra" mamy dwa odrębne wątki główne, które śledzimy jednocześnie. Oczywiście nie są one zupełnie oderwane od siebie, przeplatają się i ich bohaterowie są uczestnikami tego samego wydarzenia.

Główną bohaterką pierwszego wątku i jednocześnie tego, który mnie dużo bardziej zainteresował jest młoda kobieta Alicia. Alicia ma zdeformowaną twarz, przez co ludzie odwracają się od niej, a ona nie może ułożyć sobie życia. Nic więc dziwnego, że najlepiej czuje się przed ekranem komputera i jest wybitną programistką. Umiejętności te wykorzystuje prowadząc razem ze swoją siostrą Stellą firmę, której przedmiotem jest coraz popularniejsza  aplikacja randkowa. Niestety nieoczekiwanie Stella zostaje znaleziona martwa. Policja szybko ustala domniemanego sprawcę, a sama Alicia zdaje sobie sprawę, że ona również będzie celem mordercy. To popycha ją do dramatycznej w skutkach decyzji. 

Bohaterem drugiego głównego wątku jest z kolei John Adderley. Mężczyzna jest byłym agentem FBI, który w Szwecji ukrywa się pod przybranym nazwiskiem. Nadal pracuje jako policjant i to właśnie jemu zostaje powierzone śledztwo w sprawie zabójstwa Stelli. Jednocześnie John jest na celowniku kartelu narkotykowego, przez który musiał zmienić tożsamość. Niestety wydarzenia zmuszają go do stawienia czoła niebezpieczeństwu i własnej przeszłości. 

Będę z Wami szczera- nie zachwyciła mnie ta książka. Choć akcja jest tutaj wartka, dużo się dzieje, fabule nie brakuje dynamiki, ja kompletnie nie mogłam się w nią wciągnąć. Niestety okazało się, że ten kryminał to kompletnie nie moje klimaty, a w dodatku (o czym wcześniej nie wiedziałam) jest to druga część cyklu. Nic więc dziwnego, że nie do końca mogłam zrozumieć, o co chodzi w wątku związanym z Johnem. Oczywiście książki nikomu nie odradzam- jeśli lubicie kryminały pełne akcji, porachunki mafijne, strzelaniny itd to być może dla Was będzie to lektura pełna emocji. 

Książkę kupicie tutaj 


 

Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że mogłabym dać szansę tej lekturze w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale najpierw warto sięgnąć po pierwszą część:)

      Usuń
  3. U mnie ta książka prawdopodobnie by się dobrze jednak czytała i byłabym zadowolona z fabuły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem i coś "normalnego" trzeba poczytać. Ja to lubię takie bardziej kontrowersyjne książki. Mam teraz w kolejce nadchodzi iii wojna światowa ta mnie bardzo ciekawi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej