Mama czyta: "Więcej niż jedno życie" Irena Małysa

 Dziś przychodzę do Was z recenzją kolejnej ciekawej nowości, która pochodzi z księgarni taniaksiążka.pl. Jest to książka Ireny Małysy "Więcej niż jedno życie". Muszę przyznać, że po tę powieść sięgałam z lekkimi obawami. Zwykle staram się unikać tematów związanych z chorobami u dzieci, bo bardzo źle wpływają na mnie takie dramaty najmłodszych. Na szczęście, pomimo obaw i akcji rozgrywającej się w szpitalu dziecięcym fabuła nie wywołała u mnie smutku i tak zwanego "doła". Co więcej- książkę czytało mi się świetnie. 


Główną bohaterką powieści jest Baśka Zajda, policjantka z dramatycznymi przejściami. Baśka odwiedza w szpitalu swoją sąsiadkę i jej bardzo chorego synka Mateuszka, dla którego organizowała akcje charytatywne mające umożliwić mu leczenie w Niemczech. W szpitalu Baśka zderza się z cierpieniem wielu dzieci i niesamowitą determinacją i siłą ich matek. Szybko okazuje się również, że choroby dzieci to nie jedyne dramaty rozgrywające się w szpitalu. Wkrótce w placówce dochodzi do tragedii- przez okno wypada  i ginie na miejscu doktor Marta Kuc, znana z tego, że robiła wiele dla szpitala, ale jednocześnie miała spięcia z rodzicami małych pacjentów. Dlatego też główną podejrzaną o zamordowanie lekarki zostaje matka jednej z pacjentek, onkologicznie chorej Oliwki, której doktor Marta nie dawała szans na wyleczenie. Baśka jednak nie wierzy w winę kobiety i postanawia zaangażować się w śledztwo i rozwiązać zagadkę, która okazuje się bardzo zawikłana. Szanowana lekarka miała bowiem wiele sekretów, które wychodzą na jaw w trakcie śledztwa. Niestety czasu jest coraz mniej, a tajemniczych śmierci jest więcej. 

Tak jak wspomniałam na początku, książkę czytało mi się bardzo dobrze. Fabuła wciągnęła mnie od pierwszej strony. Dużo tutaj się dzieje, wydarzenia są nieprzewidywalne, a bohaterowie bardzo ciekawi. To interesujące połączenie kryminału z zawiłą intrygą i powieści obyczajowej pokazującej jak silne potrafią być kobiety jeśli chodzi o życie i zdrowie ich dzieci. 

Zdecydowanie polecam. Zachęcam również do odwiedzenia księgarni taniaksiążka.pl, znajdziecie tam dużo ciekawych nowości. 


 

Komentarze

  1. Właśnie dzisiaj zaczynam czytać! Także nie przeczytałam całej Twojej recenzji, wrócę do niej po lekturze. Ale na końcu widzę, że zdecydowanie polecasz, więc jestem tym bardziej podekscytowana

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ta książka mogłaby do mnie trafić, fabuła mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej