Mama czyta: "Nigdy się nie bałam. Jak polskie lekarki pisały historię medycyny"

 Wśród książek, po które sięgam coraz częściej znaleźć można tytuły z zakresu literatury faktu. W ostatnim czasie bardzo polubiłam takie książki o prawdziwych wydarzeniach i autentycznych osobach. Często sięgam też po tematykę medyczną, bo nie wiem, czy wiecie, ale przez wiele lat mojego życia szykowałam się do tego, aby pójść na medycynę. Z tego pomysłu zrezygnowałam dopiero w liceum, kiedy doszłam do wniosku, że nie będę potrafiła pogodzić bycia mamą na 100% z zawodem lekarza (a już wtedy planowałam, że mamą będę i to w czasie dość niedługim). To właśnie połączenie tematyki medycznej z książką będącą literaturą faktu skusiło mnie do tego, aby w księgarni taniaksiążka.pl zamówić książkę "Nigdy się nie bałam. Jak polskie lekarki pisały historię medycyny"

"Nigdy się nie bałam" to książka, w której autorka Katarzyna Droga przedstawia czytelnikom sylwetki polskich lekarek, które na stałe wpisały się w historię medycyny. Pierwsza część książki poświęcona została lekarkom, które przecierały szlaki kobietom w świecie medycznym, zdominowanym przez mężczyzn. To portrety kobiet, które potrafiły sprzeciwić się ówcześnie panującym zasadom i wbrew wszystkiemu zdecydowały się na studia. A trzeba wiedzieć, że było to bardzo trudne i pod względem finansowym i obyczajowym, gdyż mężczyźni bardzo niechętnie dopuszczali kobiety do zawodu lekarza. Szczytem możliwości dla kobiety lekarki było leczenie kobiet i dzieci, o bardziej zaawansowanych specjalizacjach mogły kobiety jedynie pomarzyć. Sytuacja odmieniła się dopiero w XX wieku, kiedy to drzwi medycyny zostały wreszcie otworzone dla szerszego grona kobiet. Tym bardziej współczesnym lekarkom autorka poświęciła drugą część książki, która ma formę wywiadów z kobietami- lekarkami będącymi już na emeryturze. Wspominają one swoje początki w świecie medycyny, a także trudne czasy wojenne, kiedy np. brały udział w Powstaniu Warszawskim. Opowiadają również o swojej zawodowej drodze i swoich osiągnięciach, które swoją drogą są naprawdę imponujące. 

Pomimo tego, że jest to książka dokumentalna czyta się ją bardzo szybko. Historie tych niezwykle dzielnych, zdeterminowanych kobiet chwytają za serce, ciekawią i zadziwiają.  Pomimo tego, że o żadnej z tych bohaterek wcześniej nie słyszałam, ich historie bardzo mnie poruszyły. Niesamowite jest to jak bardzo te polskie lekarki poświęciły się pomocy innym ludziom, często kosztem własnej rodziny i odpoczynku. Bardzo dobrze czytało mi się tą książkę. Polecam wszystkim, którzy lubią tematy związane z medycyną oraz lubią czytać o odważnych, niezwykłych bohaterach. 

W księgarni taniaksiążka.pl znajdziecie również dużo innych ciekawych nowości. 

Komentarze

  1. Na pewno nie jest to łatwa książka, ale się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba mnie przekonałaś. Niestety teraz czytam raczej to co mam na czytniku, odkąd kupiłem sobie https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/jaki-czytnik-ebook-black-friday to cieżko sięgnąć mi po tradycyjną ksiażkę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej