"Dog Man. Wichrowe bzdurza"- zwariowany komiks dla dzieci

 Mój Filip jest wielkim miłośnikiem zwariowanych książek. Uwielbia na przykład "Dziennik cwaniaczka" i serię o piętrowym domku na drzewie. Może tego typu książki nie posiadają waloru edukacyjnego, jednak mają jedną podstawową zaletę- zapewniają rozrywkę i pokazują dzieciakom, że przy książkach można świetnie się bawić. W ostatnim czasie Filip sięgał po nieco poważniejsze tytuły, aż w naszym domu pojawił się komiks o Dog Manie...Moje dziecko totalnie przepadło pogrążone w lekturze, co chwila powtarzając, że to najbardziej zwariowany komiks jaki kiedykolwiek czytał. Po przeczytaniu ostatniej strony natychmiast spytał, czy mogłabym mu kupić kolejne części. Z całą odpowiedzialnością mogę więc stwierdzić, że syn książką jest zachwycony, pomimo tego, że ja nie do końca ten zachwyt rozumiem. 

Komiksy z tej serii wielokrotnie widziałam w Internecie, jednak nigdy nie miałam okazji zobaczyć ich na żywo. Kiedy więc zostałam zaproszona do tego, aby zrecenzować komiks natychmiast się zgodziłam. Początkowo miałam obawy, czy jest sens sięgać po dziesiątą część, w ogóle nie znając poprzednich. Na szczęście okazało się, że każdy tom to niezależna historia i komiksy można czytać w zupełnie dowolnej kolejności. 

Głównym bohaterem jest Dogman i jego kompanii. Są to zwariowane zwierzaki posiadające ludzkie cechy. Przeżywają różne ciekawe sytuacje i pakują się w kłopoty. Nie brakuje tutaj również robotów i innych nierealnych postaci. 


Komiks podzielony jest na 15 krótkich rozdziałów. Grafika jest tutaj bardzo prosta, tekstu jest niewiele i jest on napisany dużą czcionką, ułatwiającą czytanie młodszym dzieciom. 



Komiksy o Dogmanie to propozycja dla dzieci, które od książek oczekują przede wszystkim rozrywki, humoru i zwariowanych przygód. Są to książki pełne absurdu i nierealnych wydarzeń. Jednocześnie komiksy te promują takie wartości jak przyjaźń, empatia, dobroć i życzliwość. Zabawnym elementem jest fakt, że tytuły tych komiksów nawiązują do klasyki literatury światowej- 10 tom to oczywiście nawiązanie do książki "Wichrowe wzgórza". 

Komiksy o Dogmanie kupicie na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj. Ja z pewnością będę musiała zamówić poprzednie części skoro Filipowi ta książka tak bardzo przypadła do gustu. 



Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej