Mama czyta: "Wigilia z nieznajomym" Natasza Socha

 Myślę, że druga połowa listopada to już jest ten czas, kiedy śmiało można sięgać po książki świąteczne. Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam takie lekkie klimatyczne książki, w których pojawia się wątek Bożego Narodzenia. Ich czytanie sprawia mi ogromną przyjemność, bardzo mnie relaksuje i powoli wprowadza w klimat świąt. W tym roku tych książek uzbierało mi się już całkiem sporo i dziś opowiem Wam o jednej z nich. "Wigilia z nieznajomym" Nataszy Sochy to książka, którą otrzymałam z księgarni taniaksiążka.pl i która okazała się cudowną lekturą. Tą powieść czytało mi się tak dobrze, że wczoraj przeczytałam całą na raz, korzystając z tego, że dzieci grzecznie się bawią, a ja mam dla siebie całe popołudnie. 


Zwykle w książkach świątecznych mamy młodych bohaterów, którzy w czasie świąt przeżywają wielką miłość. Tym razem fabuła skonstruowana jest zupełnie inaczej! Bohaterowie książki to Antonina i Marcel, małżeństwo, które lata miłości ma dawno za sobą. Jedna córka ma już swoją rodzinę, druga stoi u progu dorosłości, a Antonina i Marcel czują, że ich małżeństwo przestaje mieć jakikolwiek sens. W dodatku nadchodzi dzień Wigilii i żadne z nich nie ma ochoty na świętowanie. Kiedy oboje postanawiają w tym roku nie obchodzić świąt okazuje się, że ten dzień będzie wyglądał jeszcze bardziej niestandardowo niż sobie zaplanowali. Młodsza córka trafia nagle do szpitala i wykorzystując fakt choroby ma do rodziców jedną prośbę- prosi ich, aby spędzili ten dzień razem, obojętnie w jaki sposób. Antonina i Marcel nie potrafią jej odmówić i ku swojemu zaskoczeniu przeżywają zupełnie zwariowany dzień. Poznają wiele ciekawych osób i na nowo odkrywają radość z rozmów i przebywania ze sobą nawzajem. 

Rewelacyjna ta książka jest. Momentami zabawna, chwilami wzruszająca. Pokazuje co jest ważne w życiu i przypomina, że nie warto gonić za szczęściem, bo być może mamy je tuż koło siebie. Dużo dialogów, fantastyczni bohaterowie (niektórzy naprawdę oryginalni), wartka akcja, dużo zaskakujących i zabawnych wydarzeń, piękna okładka. A do tego wszystko dzieje się w jeden wigilijny dzień. To zdecydowanie jedna z najlepszych książek świątecznych, jakie miałam okazję kiedykolwiek czytać. 

Bardzo polecam "Wigilię z nieznajomym" wszystkim miłośnikom lekkich, świątecznych powieści. 

Na stronie księgarni taniaksiążka.pl znajdziecie również dużo innych świetnych nowości


Komentarze

  1. Wdzę że lekturka na czasie, zwłaszcza że śwęta za pasem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała propozycja na świąteczny czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chcę ją przeczytać. Mam nadzieję, że uda mi się jeszcze w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mógłby być z tego wspaniały film świąteczny :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej