Mama czyta: "Brat mojego męża" Danka Braun

 Danka Braun to jedna z tych polskich autorek, po której książki zazwyczaj sięgam w ciemno. Lubię jej specyficzny styl i poczucie humoru oraz powieści, w których zawsze jest jakaś tajemnica do wyjaśnienia. Jednak kiedy zobaczyłam najnowszy tytuł tej pisarki początkowo miałam mieszane uczucia. Trochę zniechęciła mnie okładka, gdyż od razu skojarzyła mi się ze współczesnymi romansidłami, za którymi nie przepadam. Postanowiłam jednak mimo niezbyt dobrego pierwszego wrażenia dać tej nowości szansę i na szczęście okazało się, że była to słuszna decyzja. 


"Brat mojego męża" to powieść z bardzo zagmatwaną fabułą. Dużo tutaj się dzieje, wydarzenia wielokrotnie zaskakują czytelnika, jednak autorka tak prowadzi nas przez historię, że na każdym etapie wszystko jest jasne i zrozumiałe. Zdecydowanie jest to dużym plusem, bo mamy do czynienia z wartką akcją i wieloma tajemnicami, które stopniowo wychodzą na światło dzienne. 

Bohaterką książki jest Diana Cisowska, młoda wdowa, samotnie wychowująca dwójkę dzieci po tym jak jej mąż zginął w wypadku samochodowym. Kiedy Diana zaczyna sobie układać życie bez Pawła nagle w jej życiu pojawia się Piotr- brat bliźniak zmarłego męża, z którym wcześniej nigdy się nie spotkała. Piotr jest tak łudząco podobny do brata, że Diana zaczyna nawet podejrzewać, że może to być jej zmarły mąż. Tym bardziej, że Piotr zna wiele szczegółów z jej życia. Jej wątpliwości stają się jeszcze większe, kiedy policja postanawia wznowić śledztwo dotyczące śmierci Pawła. Jednocześnie sprawę bada również prywatny detektyw. W rezultacie okazuje się, że rodzina Cisowskich skrywa bardzo wiele tajemnic. 

Danka Braun w tej powieści stworzyła naprawdę bardzo złożoną historię, której poznawanie było dla mnie dużą przyjemnością. Choć całość była aż za bardzo nierealna (szczególnie relacje braci bliźniaków i ich doskonałe fizyczne podobieństwo) to książkę czytałam z dużym zainteresowaniem. Wielokrotnie zostałam bardzo zaskoczona tym jakie tajemnice skrywają bohaterowie i jak powiązane są losy poszczególnych postaci. Zupełnie nie spodziewałam się takich wydarzeń. Co najciekawsze- zaskoczenia towarzyszyły mi do ostatnich stron powieści. 

Podsumowując "Brat mojego męża" to kolejna dobra powieść autorki. Polecam tą książkę miłośnikom skomplikowanych i zaskakujących historii, w których nie da się przewidzieć wydarzeń. To książka obyczajowa z wątkiem kryminalnym i tajemnicami rodzinnymi w tle. 

Książkę kupicie tutaj. 


Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej