Komiks Disney. Klasyczne baśnie- Mała Syrenka

 Wczoraj opowiadałam Wam o jednej z naszych lubionych serii komiksowych, a dziś chciałabym wspomnieć o kolejnych komiksach, które bardzo lubimy. Jest to seria "Disney. Klasyczne baśnie", w której kultowe animacje Disneya zostały przedstawione za pomocą komiksowych historii. Choć bajki te zyskały nową odsłonę, to jednocześnie zachowały swój niepowtarzalny urok i klasyczny wygląd. W naszej biblioteczce zgromadziliśmy już kilka tytułów z tej serii, a w tym miesiącu dołączył do nich kolejny, czyli "Mała syrenka". Przyznaję, że na tym komiksie zależało szczególnie mi, bo była to jedna z moich ulubionych bajek w dzieciństwie. Jednocześnie rozumiem, że moi chłopcy nie są tym komiksem zbyt zainteresowani. 


Myślę, że syrenki Arielki nie trzeba nikomu przedstawiać. Z pewnością większość kojarzy tą jedną z kilku disneyowskich księżniczek, wyróżniającą się płomiennymi czerwonymi włosami. Arielka to córka króla Trytona, zamieszkująca morskie głębiny. Dziewczyna nie jest jednak przykładną córeczką i często wbrew zakazom taty wyrusza na poszukiwanie przygód. Z czasem zaczyna poznawać również świat znajdujący się ponad powierzchnią morza. Pewnego dnia spotyka tam przystojnego księcia, w którym się zakochuje. Aby zdobyć jego miłość zwraca się o pomoc do morskiej wiedźmy Urszuli, co ma oczywiście tragiczne konsekwencje. Miłość jednak zwycięża i Arielka wbrew przeciwnościom znajduje szczęście u boku ukochanego. 




Bardzo lubię tą bajkę, a szczególną sympatią zawsze darzyłam postać żółtej rybki o imieniu Florek. Do dziś zachowała mi się w pamięci kolorowanka z bohaterami bajki i moment, kiedy malowałam Florka. Bardzo się cieszę, że mogłam powrócić do tej kultowej animacji, co prawda nie na ekranie, ale w formie komiksu. Cieszę się, że wydawnictwo Egmont daje nam możliwość przypomnienia sobie ukochanych animacji, a jednocześnie pokazania ich naszym dzieciom. Ciekawa jestem jakie bajki ukażą się jako kolejne. 



Komiks kupicie w księgarni internetowej Egmont. 



Komentarze

  1. Bardzo lubię Mała Syrenke. Mam tę opowieść w formie książki, komiks również prezentuje się pięknie

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te wydania komiksów oraz Małą Syrenkę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej